Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Ogos 05, 2010

Bomoh muda cabul gadis 17 tahun


Gambar Hiasan

SKUDAI – Terpedaya dengan permintaan bomoh muda yang baru dikenali, seorang abang meminjamkan adik bongsunya untuk dijadikan perantara roh dalam upacara mengubati penyakit isterinya.

Bomoh berusia 27 tahun itu mengaku anak kepada seorang ustaz yang mahir dalam perubatan tradisional, melarikan gadis itu ke Melaka dan mencabulnya.

Mangsa, Rina, 17, (bukan nama sebenar) berkata, abang ketiganya membawa lelaki itu ke rumahnya, pagi kelmarin dan merayu supaya bersetuju meminjamkan rohnya bagi proses perubatan dengan alasan gadis itu mempunyai hati bersih selain masih dara.

“Kasihan dengan abang, saya akur dengan permintaannya asalkan penyakit kakak ipar dapat diubati, walaupun curiga dan takut ,” kata Rina, yang tinggal bersama kakaknya di Taman Nusa Perintis 2, di sini.

Menurutnya, bomoh yang dikenali sebagai Man (bukan nama sebenar), memintanya membaca selawat dan al-Fatihah sebanyak tujuh kali selain dikehendaki bertakbir sehingga 21 kali dalam satu nafas selain memasang niat membantu abangnya.

“Selepas itu, Man meminta izin membawa saya bertemu ibunya di Taman Ungku Tun Aminah, Skudai, untuk menceritakan masalah dihadapi abang saya kerana ibu lelaki itu turut mahu membantu,” katanya.

Menurutnya, Man membawanya menaiki teksi, manakala abangnya menaiki motosikal ke lokasi sama namun selepas sampai di sana lelaki itu meminta abangnya pulang kerana mendawa isterinya sudah pulih.

“Selepas abang pulang, Man membawa saya ke stesen bas berhampiran dan membeli dua tiket untuk ke Melaka dan meminta saya menemaninya mencari adiknya yang melarikan diri,” katanya.

Katanya, Lelaki itu merampas dompet dan mematikan telefon bimbitnya supaya keluarga tidak dapat mengesan lokasi mereka berada.

“Sebelum menaiki bas, Man menyembur minyak wangi ke arah saya dan saya menjadi patuh segala arahannya walaupun berasa untuk melawan,” katanya.

Rina berkata, semasa di dalam bas juga Man bertindak mencabulnya kebetulan hanya ada kira-kira enam penumpang, walaupun cuba untuk menolak perbuatan biadab lelaki itu namun tidak berdaya kerana ketakutan.

“Semasa dalam perjalanan, Man mengaktifkan semula telefon bimbit saya dan kebetulan kakak berjaya menghubungi kami tetapi saya dibenarkan bercakap beberapa kali saja,” katanya.

Difahamkan selepas keluarga Rina berjaya menghubunginya, lelaki itu membawanya pulang dan pulangkan semua barang yang disimpan sebelum itu.

“Dalam perjalanan pulang dia mengulangi perbuatan itu, selepas turun daripada bas kami menaiki teksi tetapi Man berhenti di Taman Ungku Tun Aminah, manakala pemandu menghantarkan saya ke rumah,” katanya.

Hasil pemeriksaan di Hospital Sultanah Aminah mendapati Rina tidak dirogol.

SH

1 ulasan:

  1. Percaya lagi dengan benda-benda khurafat. Kalau nak berubatpun, pastikan ada mahram setiap saat.

    Tapi lagi baik jangan cari bomoh la, auta semua tu, malah dilarang oleh Islam. Pergi cari pengamal perubatan Islam yang sebenar, rasanya banyak ahli-ahli Darul Syifa dan lain-lain di serata Malaysia. Minta alamat mereka dari ibu pejabat mereka. Dan pastikan mahram sentiasa bersama ketika proses pengubatan dilakukan.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive