Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Ogos 11, 2010

Buruh, remaja didakwa culik dan cabul pelajar tingkatan tiga

2010/08/10

SETIU: Seorang buruh dan seorang remaja lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas dua pertuduhan iaitu menculik dan mencabul seorang pelajar perempuan tingkatan tiga, 28 Julai lalu.

Saipullah Che Ismail, 23, dari Kampung Beris Cawat dan rakannya yang berusia 15 tahun dan berasal dari Kampung Tok Saboh, Kuala Besut itu, bagaimanapun mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Ahmad Adha Amir Yasser Amri.

Mereka didakwa melakukan kesalahan pertama, iaitu menculik mangsa, di hadapan Sekolah Kebangsaan Nur Zahirah di Limbungan, Kampung Raja, Besut pada kira-kira jam 4 petang, mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara tujuh tahun dan denda, jika sabit kesalahan.


Kedua-dua tertuduh juga didakwa mencabul kehormatan mangsa di dalam sebuah kereta pada hari sama, kira-kira 4.20 petang, mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 10 tahun atau denda, atau sebat, atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.


Mahkamah membenarkan mereka diikat jamin sebanyak RM7,500 dengan seorang penjamin dan menetapkan 23 Sept untuk perbicaraan kes.


Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Norazlinawati Mohd Arshad manakala kedua-dua tertuduh tidak diwakili peguam.-Bernama


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive