Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Ogos 04, 2010

Padah rogol gadis bawah umur


KOTA TINGGI – Seorang lelaki 28 tahun dijatuhi hukuman lima tahun penjara dengan satu sebatan atas kesalahan merogol gadis bawah umur berusia 13 tahun, semalam.

Mohd Faizal Mohd Nin, yang berasal dari Felda Sungai Mas di sini, dijatuhi hukuman di Mahkamah Sesyen Kota Tinggi oleh Hakim Mahkamah, Kunju Krishnan disaksikan pegawai pendakwa, Inspektor Nor Nazliyana Akbar.

Tertuduh didakwa merogol gadis bawah umur di salah sebuah flet tingkat empat di sini, 2 Julai lalu pada jam 6.30 hingga 8.30 pagi dengan memaksa dan berjanji akan bertanggungjawab terhadap mangsa sekiranya berlaku apa-apa kejadian kemudiannya.

Mohd Faizal yang dihukum di bawah Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan itu pada mulanya mengambil mangsa di rumahnya di Nusajaya, Johor Bahru pada hari sebelum kejadian dengan menaiki teksi dan pergi ke stesen pengangkutan Larkin pada jam 9.45 malam.

Kemudian pada jam 4.15 pagi, mangsa dan tertuduh menaiki bas dari Larkin dan pulang ke rumah flet tertuduh di sini.

Dalam laporan yang dibuat, mangsa mendakwa dirogol sebanyak dua kali dan tertuduh juga berjanji akan bertanggungjawab atas perbuatannya ke atas mangsa.

Selepas kejadian, mangsa diberi wang RM5 oleh tertuduh supaya ke rumah kakak angkatnya di Ulu Tiram kerana bimbang ibu mangsa membuat laporan polis kerana dia tidak pulang ke rumah.

Tertuduh juga mengugut mangsa agar tidak melaporkan perbuatan yang dilakukan kepada pihak polis dan jika berbuat demikian, keselamatan keluarga mangsa terancam.

Sementara itu, hasil soal siasat lanjut oleh Inspektor Norhaslinda Ahmad, beliau mendapati tertuduh mengaku telah melakukan hubungan seks secara suka sama suka dengan mangsa dan pemeriksaan hospital juga mendapati terdapat koyakan lama pada kemaluan mangsa.

SH


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive