Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Ogos 08, 2010

Sejahat-Jahat UMNO...Jahat Lagi JKKK.....!!!


Setiap kali pilihanraya akan timbulnya pengundi hantu. Tidak pernah ada peyelesaian. Walaupun ada penyelarasan antara SPR dan JPN tetapi sentiasa wujud pengundi hantu ini. Ia dirujuk sebagai mereka yang telah mati tetapi masih ada lagi nama di dalam senarai pengundi dan bahkan ada seseorang yang telah mengundi bagi pihak si mati.

Apabila pihak MAIDAM menyebut tentang JKKK yang menyeleweng dalam pengagihan zakat.

Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) kesal kerana berlaku kepincangan dalam pengagihan bantuan zakat Hari Raya. Ketua Pegawai Eksekutif Maidam, Wan Harujan Sulaiman berkata terdapat orang yang tidak layak seperti golongan muda, sihat dan yang sudah meninggal dunia turut disenarai sebagai penerima zakat.

Beliau berkata pemilihan penerima bantuan raya tahun ini dibuat oleh JKKK, AJK Masjid dan Amil.

"Kita harap selepas ini senarai penerima yang layak disemak terlebih dahulu sebelum diserah kepada Maidam, untuk memastikan hanya yang layak sahaja menerima bantuan zakat,” katanya pada sidang media di Kuala Terengganu hari ini.

Pada tahun ini seramai 30,846 penerima layak menerima bantuan dari Maidam yang melibatkan peruntukan RM10.5 juta. Kadar bantuan adalah RM300 seorang berbanding RM250 tahun lalu. Wan Harujan berkata Daerah Kuala Terengganu mencatat bilangan penerima tertinggi iaitu 9,369 orang, Besut (5,400), Marang (5,256), Kemaman (3,661), Dungun (3,435), Hulu Terengganu (2,735) dan Setiu (990).

Apabila sebut saja JKKK, kalau di Terengganu semua tahu bahawa mereka adalah OKU (Orang Kuat Umno) di kampong-kampung yang melakukan pelbagai diskriminasi terhadap rakyat melayu sendiri. Pembahagian yang tidak adil dan berlakunya kezaliman adalah atas cadangan dan nasihat JKKK samada kepada wakil rakyat, Majlis Perbandaran ataupun Pejabat Daerah dalam pelbagai urusan.

Semua ruang dan kesempatan akan digunakan sepenuhnya bagi mendapatkan kepentingan demi tembolok mereka. Sebelum ini penulis telah menulis tentang artikel JKKK dapat duit raya daripada bazaar Ramadhan. Itu belum kira bagaimana mereka nak songlap duit ehsan. Ada yang senaraikan isteri mereka sebagai ibu tunggal untuk melayakkan isteri mereka mendapat wang ehsan. Dahlah mereka dah sapu, anak-anak dapat dana remaja lagi.

Mereka tak peduli duit itu hak fakir miskin ke tidak. Yang penting duit. Kerana itu senarai fakir miskin sentiasa bertambah. Bayangkan 30,846 orang penerima zakat? Sebelum ini penulis telah menulis artikel ttg kerajaan Terengganu menyebut sudah tiada orang miskin di Terengganu.

Habis yang perabih duit zakat ni puak mana pulok? Setiap kali timbul pembahagian wang ehsan, timbul pulok fakir miskin. Sebab itu banyak hantu yang berkeliaran mencari makan ketika pembahagian zakat dan pembahagian wang ehsan. Kenapa berlaku demikian? JKKK tahu jawannya.

Sebab itu orang Terengganu gelar JKKK sebagai Jin Kaki Kucar Kampung! Ishh.. Dahsyat… Kalau wakil rakyat sendiri bedal.. JKKK pun sapu. Jangan lupa Tan Sri Serigala yang jaga FELDA hari ini itulah yang bedal duit zakat Wilayah Persekutuan itu. Mungkin melayu mudah lupa..........

sepang-kederang

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive