Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Ogos 02, 2010

Tayang VCD lucah untuk murid



REMBAU - Seorang guru matapelajaran pendidikan Islam bertindak di luar jangka apabila menayangkan cakera padat video (VCD) berunsur lucah kepada kira-kira 20 murid tahun lima di sebuah sekolah rendah, dekat sini, Isnin lalu.

Dalam kejadian kira-kira 12 tengahari itu, guru terbabit yang dipanggil Ustaz di kalangan anak murid dikatakan membawa murid berkenaan ke bilik tayangan sekolah berkenaan, semasa menggantikan seorang guru berkursus.

Bagaimanapun, tindakan guru berusia lingkungan 30-an itu terbongkar selepas salah seorang murid terbabit bertindak memaklumkan kepada ibu bapanya, dua hari selepas itu.

Bapa murid berkenaan yang enggan dikenali berkata, dia berasa begitu kecewa dengan kejadian itu sebaik sahaja dia dimaklumkan mengenai perbuatan guru berkenaan.

“Sebagai bapa, setiap kali anak menonton televisyen, saya dan isteri akan memantau bagi mengelakkan mereka menonton filem yang boleh memberi kesan negatif terhadap diri mereka.

“Namun, tindakan guru itu tidak menggambarkan keperibadian mulia, tetapi boleh merosakkan minda dan jiwa anak-anak, sekali gus memberi imej buruk kepada sekolah,” katanya.

Berikutan itu, dia membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), di sini sehari selepas mendapat tahu perkara itu.

“Saya nekad membuat laporan polis supaya siasatan dijalankan tindakan undang-undang dapat diambil terhadap guru berkenaan,” katanya.

Menurutnya, dia juga difahamkan bahawa itu bukanlah kejadian kali pertama membabitkan guru berkenaan, malah pernah melakukan perkara yang sama sebelum ini. lebih daripada sekali.

“Saya tidak faham mengapa perbuatan keji guru itu dibiarkan tanpa tindakan sewajarnya. Saya berharap semua pihak memandang serius kejadian itu supaya tidak berulang pada masa akan datang,” katanya kepada Sinar Harian, di sini semalam.

Sementara itu, salah seorang murid terbabit yang enggan dikenali berkata, murid-murid terbabit terkejut dengan tindakan guru terbabit memasang VCD lucah di dalam bilik tayangan itu.

Lebih menghairankan, katanya, selepas memasang VCD berkenaan, guru terbabit keluar daripada bilik tayangan meninggalkan murid dengan tayangan videonya itu.

Menurutnya, murid terbabit tidak menyangka diberi menonton filem yang berunsur seks itu, malah ada antara murid perempuan yang tergamam.

Katanya, semasa kejadian, guru berkenaan sebelum ini mengajar pendidikan Islam di kelas bagi menggantikan guru yang berkursus.

“Sebaik saja tamat waktu persekolahan pada hari itu, saya terus menceritakan perkara itu kepada ayah saya.

“Ayah terkejut apabila saya memaklumkan perbuatan ustaz berkenaan dan kalau boleh, saya tak mahu lagi ustaz itu mengajar di kelas,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Suprintendan Mizan Md Dom mengesahkan menerima laporan berkenaan.

SH


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive