Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Ogos 08, 2010

Undian Piala Malaysia 2010



Oleh HELMI TALKAH

JUARA Piala Malaysia musim lalu, Negeri Sembilan terpaksa berdepan laluan sukar dalam usaha mempertahankan kejuaraan apabila diundi bersama-sama naib juara, Kelantan dalam Kumpulan A.

Di atas kertas, Kelantan yang juga merupakan naib juara Liga Super musim ini dilihat mempunyai sedikit kelebihan untuk muncul juara kumpulan berdasarkan pretasi semasa yang dipamerkan skuad kendalian B. Sathianathan itu.

Begitupun, The Reds Warrior dan skuad Hoben Jang Hoben tidak boleh memandang rendah kemampuan dua lagi pasukan yang turut diundi dalam Kumpulan A iaitu KL Plus dan Selangor PKNS.

Pengurus Kelantan, Azman Ibrahim tidak mahu mendabik dada apabila menganggap peluang untuk keempat-empat pasukan dalam Kumpulan A sentiasa terbuka bagi mara ke peringkat suku akhir.

“Mungkin ramai yang menganggap selepas undian ini, Kelantan dijangka mudah untuk layak ke pusingan seterusnya tetapi bagi saya dalam bola sepak apa-apa boleh terjadi dan kita tidak mahu mengambil sikap terlalu yakin.

“Selain Negeri Sembilan dan KL Plus, PKNS juga tidak boleh dipandang rendah dan saya menjangkakan pasukan mampu mencipta kejutan,” jelas Azman ketika ditemui sejurus tamat majlis undian Piala Malaysia di Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Kelana Jaya semalam.

Sementara itu, Terengganu dijangka mudah untuk mara ke peringkat suku akhir, apabila diundi mengetuai saingan dalam Kumpulan B bersama-sama tiga lagi pasukan iaitu Pahang, Kuala Lumpur dan Sabah.

Kumpulan C pula dilihat lebih menarik apabila bakal menyaksikan persaingan dua pasukan berstatus kelab iaitu Johor FC serta Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bersama-sama naib juara Piala FA musim ini, Kedah dan juga Perak.

Pertembungan dua pasukan juara musim ini iaitu Selangor yang merangkul kejuaraan Liga Super serta Felda United yang menjulang trofi Liga Perdana dalam Kumpulan D sudah pastinya bakal menjadi perlawanan tumpuan.

Baik Selangor mahupun Felda United, kedua-dua pasukan ini sudah pastinya mempunyai misi tersendiri dalam saingan Piala Malaysia musim ini

Begitupun mereka perlu melepasi halangan dua lagi pasukan yang turut diundi bersama dalam kumpulan D iaitu, T-Team dan Perlis.

Saingan Piala Malaysia musim ini akan memulakan aksinya pada 14 September ini hingga 30 Oktober depan yang mana juara dan naib juara setiap kumpulan secara automatik layak ke pusingan kedua.

kosmo


1 ulasan:

  1. cpj nak tengok selangor, pahang, kedah dan perak kuat semula seperti satu ketika dulu...tapi tak taulah apa dah jadi dengan 'kualiti piala malaysia' kini...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive