Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mac 20, 2010

40 penumpang bas ekspres nyaris maut

2010/03/20

KUANTAN: Seramai 40 penumpang sebuah bas ekspres nyaris maut apabila bas berkenaan terbabas dan terperosok ke dalam tali air di di KM42 Jalan Kuantan-Kemaman pagi tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuantan, Supt Zulkifli Taha, berkata bas berkenaan dalam perjalanan dari Johor Baharu ke Kuala Terengganu apabila terbabit nahas pada jam 3.40 pagi.

"Pemandu bas terbabit dipercayai hilang kawalan ketika melalui selekoh di situ. Bas itu kemudiannya terbabas ke kiri jalan dan merempuh papan tanda sebelum terbalik dan menggelungsur serta terjunam ke dalam tali air," katanya. Pemandu berkenaan dikenali sebagai Mohamad Faizal Abdullah, 52, dari Kluang, Johor.

Zulkifli berkata, semua penumpang berjaya dikeluarkan pasukan bomba dan penyelamat, Jabatan Pertahanan Awam dan polis.

"Seramai 34 penumpang dihantar ke Hospital Kemaman dan enam orang ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk menerima rawatan dan sebilangan mereka dibenarkan keluar selepas menerima rawatan sebagai pesakit luar," katanya.

Dalam satu lagi kemalangan, seorang juruteknik Tenaga Nasional Berhad maut apabila kereta yang dipandunya bertembung dengan sebuah lagi kereta yang dinaiki dua wanita di KM210 Jalan Kuantan Bypass berhampiran persimpangan Chengkih kira-kira 10.30 pagi tadi.
Zulkifli berkata, Mohd Fariz Mohd Nor, 30, dari Kampung Hulu Cheka, Jerantut, yang dalam perjalanan dari arah Pelabuhan Kuantan menuju ke Bukit Ranggin, meninggal di tempat kemalangan.

"Kereta mangsa dipercayai terbabas ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan kereta yang sebuah lagi itu," katanya. - Bernama




1 ulasan:

  1. pergHHHHH!!! kalo saper yg ada gambar bas tu memang hot la... kol 3.40 pg tu. wartawan tgh cari gambar semasa kejadian...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive