Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mac 22, 2010

Pimpinan Umno Jadi “Jakun” Di Ireland…


Perangai "Jakun" Umno yang mengarahkan setiap pelajar dan penjawat awam tidak menghadiri setiap program yang bersangkutan dengan pimpinan Pakatan Rakyat,rupanya telah menular pula ke luar negara,mungkin gara-gara takutkan segala tembelang akan pecah dan bebaur busuk.

Untuk itu apalah gunanya Semangat IMalaysia yang dilaungkan oleh Najib dan kerajaan yang telah membelanjakan wang jutaan ringgit untuk disebarkan luaskan kepada semua peringkat rakyat dari pegawai kerajaan sehinggalah kepada rakyat biasa.. Sebenarnya bukan tujuan saya untuk membenarkan dasar ini namun yang dikesali ternyata ianya sebagai satu gimik politik dan dasar yang cuma menjadi mainan politik pemimpin BN namun jauh untuk dilaksanakan oleh mereka sendiri termasuklah oleh pegawai kerajaan di bawahnya.

Realiti kepada apa yang berlaku di Ireland dimana sesampai kami disini dimaklumkan hampir semua pelajar tajaan kerajaan seperti dari MARA, JPA dan sebagainya telah diugut oleh jabatan penuntut Malaysia disini dari menhadiri apa saya program yang diatur oleh Kelab Penyokong PAS Ireland yang suatu masa dulu di rasmikan oleh Presiden PAS Sendir.

Secara umumnya tindakan yang dilakukan oleh Pegawai jabatan penuntut yang sering dilakukan bila ada saja pemimpin Pakatan Rakyat samapoi disini adalah satu lumrah. Malah telah ada pelajar Malaysia yang ditarik biasiswa kerana hadir dalam program bersama pemimpin PAS. Sedangkan bila ada saja pemimpin BN dan UMNO yang sampai malah diadakan satu program khusus dan semuanya dipaksa hadir.

Namun saya tetap mengucapkan terima kasih kepada pegawai tersebut yang telah melakukan tindakan double standard yang ternyata menambahkan kebencian rakyat Malysia termasuk penuntut Malaysia yang diugut itu kepada UMNO dan BN. Inilah rupa pegawai yang dilahirkan selama 50 tahun BN memerintah.

Teruskanlah kerja saudara sampai keahir perkhidmatan yang ada disini dan ingat bahawa kepuasan yang anda perolihi hanya untuk BN dan UMNO dan rakyat Malaysia akan menyimpan dalam hati kecil mereka untuk menghukum BN bila balik ke Malaysia nanti.- Cina Islam
© Copyright Sendiri Mau Ingat





3 ulasan:

  1. haha.. depa UMNO masih buta.. 3/4 pelajar dan rakyat Malaysia dia overseas,sumenya ANTI BN.. sbb tu KELAB UMNO kat luar negara jadi segan hidup mati tak mau.. malah kadang2 tu Malaysian's yang Pro Pakatan yang ketuai kelab2 UMNO..bukan sbb depa sokong UMNO, tp sbb depa nak balun duit UMNO yang beribu dolar tu..leh buat aktiviti cm kenduri, usrah, sukaneka, bbq, melancong etc.. bilang bai, beribu rakyat malaysia yang balik dr overseas pasti menyumbang utk Pakatan terutama PAS. jarang benar utk UMNO.. sbb tu UMNO pemimpin dia siapa sekarang? kaki rempit, mat despatch, budak yang setakat STPM SPM sahaja.. kahakahakahakah

    BalasPadam
  2. mmg kelakar ..masa kat msia, org kuat pas.. smpi oversea jd kepala umno sbrg laut.. balik msia, kembali jadi petugas kuat pas..

    bila tanya sebab... nak balun duit la.. dia kata tu bukan duit umno pun, duit rakyat jugak.. selama ni kan kita dok bayaq cukai etc..

    duit yg umno sapu tu, kita ambik balik la...

    mana umno ada duit sendiri..semua dia balun duit rakyat..

    BalasPadam
  3. Pengalaman sendiri saya semasa bekerja dan tinggal di Dublin dari 2004-2009...sememangnya boleh dikatakan 80% rakyat Malaysia yang berkerja dan belajar di Ireland adalah menyokong Pakatan Rakyat secara terbuka. Yang 20% lagi tu menyokong secara diam disebabkan ugutan penarikan biasiswa dan sebagainya dari pegawai2 JPA & MARA. Presiden Kelab UMNO Ireland sendiri adalah penyokong PR....

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive