Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mac 27, 2010

Duda, amah ditahan bersekududukan


SEORANG duda (kiri) memberi keterangan kepada pihak berkuasa manakala pembantu rumahnya menidurkan anaknya ketika diserbu di sebuah kebun ubi di Alor Gajah semalam.

ALOR GAJAH - Tindakan seorang duda yang membawa pembantu rumahnya bersembunyi di sebuah kebun ubi di belakang rumah mereka nyata sia-sia apabila kedua-duanya dapat ditahan sepasukan anggota Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) dalam satu serbuan di Paya Rumput, Masjid Tanah di sini semalam.

Ketika ditahan pukul 12.30 pagi itu, duda berusia 49 tahun tersebut didapati memasang ubat nyamuk bagi mengelakkan anak wanita Indonesia berusia enam bulan yang dibawa bersama ke kebun tersebut menjadi mangsa gigitan serangga berkenaan.

Sebelum itu, pasangan tersebut telah melarikan diri dari rumah mereka selepas menyedari kehadiran JAIM.

Lebih jelik apabila lelaki itu sanggup meninggalkan dua anak lelakinya berusia enam dan lapan tahun yang sedang tidur di rumah bersendirian.

Dua beradik itu kemudian terpinga-pinga apabila mendapati rumah mereka diserbu anggota JAIM dan bapa mereka pula lesap.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguat kuasa JAIM, Rahimin Bani memberitahu, serbuan dilakukan selepas pihaknya menerima maklumat daripada orang ramai yang curiga mengenai status seorang wanita berkenaan yang tinggal di situ sejak setahun lalu.

kosmo






KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive