Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Mac 31, 2010

Sidang DUN Perak - Kejutan Jamal Behrang !

Oleh Anak Sengat

Kejutan ker? Sikit pun tak rasa terkejut. Tengok dari 'body language' ketika si Jamal bercakap pun penonton berita yang tonton slot jam 8 dah dapat agak. Dramanya, Jamal ditawar Menteri besar Perak. Senak perut wak gelak beb ! Ganjaran lumayan. Syarat aktifkan keahlian DAP. Kah..kah..kah ! Dasar katak.

Masih dalam tajuk 'tawaran' jawatan Menteri Besar Perak. Nasib baik Jamal tak betul jadi MB Perak, kalau tidak..naya rakyat Perak, kerana ber'MB'kan 'katak'.



Lompat PKR ke DAP pun kira'lompat' apa ? Adoi..Perak negeriku, merata tempat ada 'katak'. Dari selatan Perak(Behrang) hingga ke utara Perak(Bagan Serai) 'katak' merata-rata. Bila 'katak' mula bunyi dalam dewan, hujan pun mariii...dum-dam dum-dam sana dan sini, sekarang dah pagi petang hujan...!

Zamry ditawar jadi MB Pakatan Rakyat

Zamry pula mendedahkan bahawa beliau telah ditawarkan menjadi MB pakatan Rakyat jika melompat parti menyertai PKR setelah pilihanraya 2010. Perkara itu didedahkan Zamry ketika menggulung perbahasan di DUN Perak.

Pendedahan zamry itu tidak mengejutkan , sebaliknya menjadi satu lagi lawak tahun ini meneruskan lawak Zahrain dan Zul di Parlimen. Zamry juga nampaknya teringin nak glamer dan menjadi tumpuan, sayangnya pendedahan itu bukan mengejutkan, tetapi menampakkan ke'badut'an Zamry dalam mengejar tumpuan media. Tindakan itu juga dilihat cuba mengalihkan pandangan rakyat dari apa yang berlaku di DUN Perak hari ini dan semalam.

Beliau dikatakan telah ditawarkan oleh seorang pemimpin kanan PKR. Hang bagitau pemimpin 'kanan' mana yang mai offer tu..? Cerita hang tu tak cukup masak nak rakyat 'hadam' zamry oi !

detikdaily




6 ulasan:

  1. kenapa awak cepat buat tuduhan melulu tanpa buat siasatan dahulu. kenapa mudah guna kata-kata kesat menghina yb jamal behrang dan dan yb zamry dengan kata-kata sindiran. sepatutnya sebagai seorang islam awak kena siasat dahulu dan tak menggunakan kata-kata kesat. tawaran menjadi mb perak kepada yb jamal behrang pernah beliau dedahkan dalam suratkhabar buletin rakyat dahulu. tuan harus tahu kenapa mereka keluar dari pakatan pembangkang. apa yang pas boleh buat dengan 6 kerusi berbanding dap 17 dan 5 pkr. dari jumlah itu cuma 7 islam dan 21 bukan islam . laungan negara islam oleh pas sudah lama senyapm, malahan yb nizar sendiri mempersoalkan perkara ini (rujuk youtube dun perak 23 jun 2008)
    jadilah orang yang berilmu bukan beremosi.
    daripada azman

    BalasPadam
  2. Aku tetap tak percaya pada katak-katak yang melompat dan MB lantikkan Mahkamah kerana dah terbukti dia orang pembohong ! Kalau undang-undang pun tak diikuti dan masuk rumah orang melalui pintu belakang dan terlibat dalam rasuah , dimana kredibilti dia orang ?

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama1/4/10 12:10 PG

    mereka selalu kata DAP parti cina chauvanis lah tapi aku tenguk DAP ada juga pemimpin melayu dlm nya, apa beza nya parti MCA dan GERAKAN + UMNO sementara PKR mewakili 3 parti komponan utama BN iaitu Melayu, Cina dan India nak bising2 buat apa kalau tak mahu parti politik bagi saja pada Sultan2 dan Gabenor spt zaman dulu biar senang Sultan pegang semua kuasa (kuasa mutlak), lepas tu jgn bising2 pulak.

    BalasPadam
  4. Hentikanlah segala fitnah wahai orang islam. Ingatlah akan akhirat & pembalasannya. Jika mahu berhujah hendaklah dgn ilmu & bukti bukan ikut hati. Wallahualam

    BalasPadam
  5. شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّيْنِ مَا وَصَّى بِهِ نُوْحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيْمَ وَمُوْسَى وَعِيْسَى أَنْ أَقِيْمُوا الدِّيْنَ وَلاَ تَتَفَرَّقُوا فِيْهِ

    “Dia telah mensyariatkan bagi kalian tentang agama, apa yang telah diwasiatkan-Nya kepada Nuh dan apa yang telah Kami wasiatkan kepadamu, Ibrahim, Musa, dan Isa, yaitu:’ Tegakkanlah agama dan janganlah kalian berpecah-belah tentangnya’.” (Asy-Syura: 13)

    وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِيْعًا وَلاَ تَفَرَّقُوا

    “Dan berpegang-teguhlah kalian semua dengan tali (agama) Allah, dan janganlah kalian bercerai-berai.” (Ali ‘Imran: 103)

    وَلاَ تَكُوْنُوا كَالَّذِيْنَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيْمٌ

    “Dan janganlah kalian seperti orang-orang yang berpecah-belah dan berselisih setelah keterangan datang kepada mereka, dan bagi mereka adzab yang pedih.” (Ali ‘Imran: 105)

    Marilah sama2 kita renungkan & taubat.

    BalasPadam
  6. Memang pundek PKR ni... bila orang dedah je..panggil katak... orang melompat pada dia boleh....macam Dato Nasa... orang lompat keluar tak boleh.....

    Sebijik cam sial PKR nii

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive