Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mac 27, 2010

Seks oral: Hafizul dipenjara 15 tahun

SHAH ALAM 26 Mac - Selepas tidak berpuas hati dengan hukuman penjara 10 tahun dan sebatan 10 kali yang dihadapinya bagi kesalahan melakukan seks luar tabii terhadap kenalan Internet, seorang penganggur mengemukakan rayuan.

Tetapi, Mahkamah Tinggi di sini hari ini bukan sahaja menolak permohonan Hafizul Amir Mat Sah, 28, untuk mengetepikan sabitan itu, malah hukuman penjara yang sedia ada ditambah kepada 15 tahun.

Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki semasa membacakan keputusannya berkata, fakta kes menunjukkan Hafizul Amir selaku perayu adalah perancang utama apabila bertindak memanggil rakan-rakan untuk merogol mangsa.

Kata beliau, perayu bukan sahaja menyuruh mangsa melakukan seks oral terhadapnya apabila gagal mencapai ereksi, malah telefon bimbit dan wang gadis itu turut dirampas.

"Ini jelas menunjukkan sifat perayu yang amat bahaya kepada masyarakat.

"Dengan menggunakan kuasa semakan, saya semak semula hukuman. Dengan itu, saya tolak hukuman yang sedia ada, diganti dengan hukuman penjara 15 tahun dan sebatan 10 kali berkuat kuasa hari ini,'' katanya.

Mengikut pertuduhan, Hafizul Amir didakwa melakukan seks oral terhadap seorang jurujual yang ketika itu berusia 21 tahun di rumah No.34, Jalan SC5/B, Pusat Perindustrian Sungai Chua, Kajang dekat sini antara pukul 12 dan 1 pagi, 19 Mei 2001.

Dia dibicara mengikut Seksyen 377A Kanun Keseksaan dan boleh dihukum di bawah Seksyen 377C akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika disabitkan kesalahan.

Hakim Mahkamah Sesyen Ampang, Noradidah Ahmad sebelum ini menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan sebatan 10 kali pada 28 Mei tahun lalu.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Rosidah Abu Bakar manakala tertuduh diwakili peguam Fakhrul Azman Abu Hassan.

Mengikut fakta kes, Hafizul Amir mengenali mangsa melalui Internet dan kedua-duanya menjadi rakan sembang sejak tiga tahun lalu.

Pada hari kejadian, mangsa yang tinggal di Melaka datang ke Kuala Lumpur selepas diajak berjumpa oleh Hafizul Amir dan kemudiannya dirogol oleh rakan-rakan perayu.






1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive