Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mac 27, 2010

Ahli perniagaan maut ditetak di bilik hotel, wanita parah


Seorang ahli perniagaan ditemui mati dengan lima kesan tetakan pada kaki manakala teman wanitanya pula parah akibat diserang ketika tidur dalam sebuah bilik di unit berbulan madu sebuah hotel, di sini awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 pagi itu, Ramli Osman, 40, dari Shah Alam, Selangor mati di tempat kejadian akibat kehilangan banyak darah, manakala teman wanitanya berusia 26 tahun masih dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS).

Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Osman Salleh, berkata kejadian disedari kira-kira jam 6 pagi selepas wanita terbabit menghubungi pihak hotel yang kemudian menghantar pengawal keselamatan ke bilik berkenaan.

"Wanita dari Batu Caves, Selangor itu yang cedera pada tangan, paha dan kaki kanan akibat ditetak sempat membuka pintu bagi membolehkan pengawal keselamatan masuk ke bilik berkenaan sebelum rebah tidak sedarkan diri.

"Sepasukan polis yang bergegas ke tempat kejadian menemui ahli perniagaan terbabit yang berseluar pendek dalam keadaan berlumuran darah di atas katil dan sudah meninggal dunia," katanya ketika ditemui di sini.

Katanya, pemeriksaan mendapati mangsa ditetak lima kali menggunakan senjata tajam dipercayai parang pada kaki kanannya, namun polis tidak menemui senjata digunakan dalam kejadian itu.

Beliau berkata, polis juga tidak menemui kesan pecah masuk pada bilik berkenaan dan tidak menolak kemungkinan perbuatan itu dilakukan suspek dikenali mangsa.

Katanya, polis masih menjalankan siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan sedang meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) hotel berkenaan, selain mengambil keterangan beberapa warga Singapura di bilik bersebelahan yang mendakwa mendengar jeritan kira-kira jam 4 pagi.

Osman berkata, polis menolak kemungkinan kejadian itu bermotifkan samun kerana semua barangan berharga milik kedua-dua mangsa tidak dilarikan.

Difahamkan, pasangan terbabit mendaftar masuk di hotel berkenaan petang semalam.






greenboc





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive