Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 19, 2010

Gurauan maut seorang suami


KUALA TERENGGANU – Seorang isteri tidak menyangka gurauan suami tercinta yang mengatakan tempoh hidupnya di dunia sudah tidak lama rupa-rupanya sebagai petanda bahawa mangsa, Nordin@Mamat Ismail, 70, benar-benar meninggalkan mereka sekeluarga setelah terbabit dalam kemalangan jalan raya, di Pengadang Baru, di sini, semalam.

Fatimah Mohamad, 59, ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) berkata, arwah suaminya pernah beberapa kali menyuarakan bahawa ajalnya hampir tiba pada minggu lepas namun tidak dianggap serius.

Menurutnya, warga emas itu terus menunjukkan perangai pelik pagi semalam apabila memberitahu dia mahu menghantar Fatimah yang bekerja sebagai tukang cuci di HSNZ lebih awal daripada biasa.

“Sebelum ini, dia menghantar ke tempat kerja pada jam 6.30 pagi setiap hari tetapi pagi tadi (semalam) dia mahu menghantar saya ke tempat kerja awal daripada biasa,” katanya kepada pemberita, semalam.

Menurutnya, dia dimaklumkan perkhabaran malang daripada anaknya yang berada di Perak lebih kurang jam 9 pagi dan difahamkan sebelum itu anaknya menerima panggi-lan daripada seseorang yang berada di tempat kemalangan.

Nordin berasal dari Kampung Gong Kiat yang juga bekas pemandu ambulans dikatakan dirempuh kenderaan jenis Hilux dari arah belakang ketika sedang menunggang Vespa di lorong sebelah kanan di Jalan Pengadang Baru.

Kejadian berlaku ketika mangsa dalam perjalanan menghala ke Kuala Terengganu kira-kira jam 9 pagi.

Mangsa dikatakan telah menukar laluan dari lorong kiri ke kanan jalan menyebabkan berlaku pelanggaran dan meninggal dunia serta-merta di tempat kejadian akibat kecederaan serius pada kepala.

Fatimah memberitahu, arwah suaminya yang turut meninggalkan empat orang anak dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kubang Panjang, di sini.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Abdul Halim Mohd Ishak ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

sinarharian







1 ulasan:

  1. Semoga yg pergi bersama rehmatNYA..
    Yg ditinggalkan ..bersabarlah

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive