Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, April 18, 2010

Hah...buat lagi kerja mengarut



Kita tengok sapa kena? 2S sudah kena jugak !!


Dalam setiap hari penamaan calon menjadi perkara biasa ramai penyokong turut mengiringi calon parti atau puak masing-masing. Biasalah majlis penamaan calon ! Tadi penamaan calon PRK Hulu Selangor. Ramai orang hadir !

Soalnya, hari penamaan calon ada kawat berduri? Itu bukan demonstrasi geng baju merah di Bangkok ! Hanya majlis penamaan calon PRK Hulu Selangor ! Ada kawat duri ?

Provokasi ada pelbagai rupa provokasi. Di Bagan Pinang dulu, ada orang yang agak besar juga saiznya, mendakwa dia kena pelupuh sampai masuk hospital, cemas patah leher!! Maka riuhlah seantero dunia, penyokong Pakatan Rakyat 'ganas' !

Meletak kawat duri di hari penamaan calon sebuah pilihanraya di Malaysia adalah juga satu bentuk provokasi. Soalnya hendak provok siapa? Apakah ada pihak yang hendak 'serang' pentas penamaan calon? Tidak pernah berlaku dalam negara penyokong mana-mana parti pergi 'serang' pentas penamaan calon. Kalau bersorak, bertempik, berselawat dan bertakbir tu biasalah...hari penamaan calon !! Atau sekali lagi puak-puak gerombolan ini menggunakan taktik basi mahu menggambarkan kepada pengundi-pengundi di Hulu Selangor bahawa penyokong Pakatan Rakyat merbahaya? Sesungguhnya basi busuk sudah taktik ini !

Kamu buat peraturan menghadkan bilangan 100 orang penyokong, lepas itu kamu letak kawat duri. Akhirnya bukan penyokong PR yang 'serang' tapi kawat duri 'serang' Samy Vellu dan Shafie Apdal !

Hah...buat lagi kerja mengarut, sudahnya sendiri dapat ! Sendiri 'bikin' sendiri kena! Dalam berita, Shafie Apdal tak dicerita macam mana tapi kaki Samy luka jugak...chaitt !!

garamlada






1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive