Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 19, 2010

Kedah Terus Kukuh Tanpa Katak

Oleh Roziyah Mahamad

KUALA LUMPUR : Kedah masih lagi kukuh dan kuat walaupun wujud seekor lagi katak yang mengingkari amanah rakyat dengan melompat parti dengan mengumumkan keluar parti dan menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) bebas.

“Kedah masih lagi stabil dan perjuangan tidak goyah walau sedikit pun. Kita harapkan semua terus memikirkan mekanisma terbaik yang telah disasarkan oleh ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR),” kata Adun Bukit Selambau, S. Manikumar kepada erapakatan.

Bagi beliau, kenyataan Wei Shu yang mengatakan beliau dipermainkan pimpinan parti adalah tidak tepat dan pemikiran seperti itu tidak seharusnya wujud dalam kalangan pemimpin.

“Sepatutnya setiap wakil rakyat perlu ada prinsip yang teguh. Ini baru ada bedilan sedikit terus keluar parti. Tindakan seperti ini hanya akan menyusahkan rakyat yang meletakkan harapan kepadanya,” kata Manikumar.

Beliau dalam kenyataannya mehahirkan rasa kecewa dan simpati dengan tindakan Adun Bakar Arang itu.

“Saya kecewa kerana dia tidak menghormati perjuangan parti dan saya simpati kepada rakyat yang mengundinya di atas tiket PKR,” jelas Manikumar.

Beliau berkata setiap wakil rakyat yang ada perlu sentiasa mengukuhkan keadaan semasa dan Menteri Besar (MB) harus lebih giat dalam mengatur strategi untuk PR sampai ke Putrajaya pada pilihan raya akan datang.

Terdahulu, Adun Bakar Arang, Tan Wei Shu mengumumkan keluar PKR.

Beliau sebelum ini merupakan exco kerajaan Kedah yang digugurkan dalam rombakan exco pada 10 Mac lalu.

Tempatnya diambil alih oleh seorang lagi wakil PKR, ADUN Sidam, Tan Show Kang.

erapakatan







KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive