Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, April 07, 2010

Mampukah BN merampas kembali P94 Hulu Selangor dari PR?

DSAI


Satu persoalan yang sangat sukar untuk dijawab. P94 telah di memangi oleh PR@KKR pada PRU12 yang lepas dengan majoriti yang sangat tipis. PKR juga telah tewas di tiga kawasan DUN P94.


Memandangkan keadaan PKR yang nampak ada sedikit masalah di pucuk pimpinan parti juga akan mendatangkan kesan nagetif. Sebalik nya juga BN sedang dilanda berbagai masaalah dalam parti2 komponen nya. MCA masih tidak stabil, MIC, PPP dan Gerakan juga bermasaalah.


Jika dipandang pada mata kasar, UMNO pun bermasalah, tetapi ianya boleh di selindungkan oleh media2 yang dikuasai oleh BN.  Sekarang UMNO sedang giat melobi PM supaya P94 di kembalikan kepangkuan UMNO semula. P94 memang nya berasal dari milik UMNO. 


Penyokong2 UMNO pasti akan kecewa jika PM berdegil untuk mencalunkan semula kerusi itu kepada MIC. Walaupun calun nya bukan calun yang lama, ianya masih tidak boleh diterima oleh penyokong UMNO. Kini PM sedang menghadapi satu permasalahan yang sangat besar.


Awal2 lagi pemimpin UMNO sudah beri amaran kepada penyokong nya - undi siapa sahaja yang telah dipersetujui oleh pucuk pimpinan parti. Tidak kira siapa. Ini lah yang berlaku di Bagan Pinang hinggakan calun 'rasuah' pun boleh menang dan dijadi kan pemimpin UMNO.


UMNO jangan fikir pengundi hari ini sama dengan 5 atau 6 puluh tahun dahulu. Zaman dulu2 UMNO boleh pujuk rayu dengan rasuah kepada penyokong2 nya. Penyokong2 hari ini terdiri dari gulungan manusia yang berpendidikan dan bermaruah tinggi. Mereka tahu yang mana baik dan yang mana buruk.


Sebaliknya PKR@PR tiada menghadapi apa2 masalah tentang calun nya. PKR cuma nampak sedikit bermasalah pada segelintir pemimpin yang kotor (semuanya sudah dibuang keluar), tetapi pada sokongan dari rakyat ianya masih tetap kuat dan kukuh, malahan ianya bertambah2 kuat lagi selepas pemimpin yang kotor itu tiada lagi dalam PKR.


Yang pasti PKR tiada masalah untuk mempertahankan P94 Hulu Selangor pada PRK 25 April 2010 akan datang ini.



nalapambu-09




KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive