Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 05, 2010

Sidang DUN Perak adalah sidang Polis – V. Sivakumar



KEMAMAN, 4 April: Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang sah, V Sivakumar menyifatkan siding DUN yang berlangsung di negeri Perak baru-baru ini bukan sidang ahli-ahli yang berhormat, tetapi adalah suatu sidang polis.

(Gambar - Sivakumar menunjukkan buku 'perintah tetap' yang dibawa bersamanya, kepada semua hadirin)

Beliau berkata demikian kerana katanya, kerajaan Umno/BN Perak sekali lagi telah membawa masuk beratus-ratus orang polis ke dalam dewan yang mulia itu.

Selain itu, beliau mendedahkan, bagaimana kerajaan Umno/BN Perak telah membisukan ADUN-ADUN Pakatan Rakyat, memekakkan telinga mereka sendiri dan membutakan seluruh rakyat dalam negara ini.

"Mereka telah mematikan pembesar suara ADUN-ADUN Pakatan Rakyat, menyebabkan kami tidak boleh bersuara,

"beberapa orang dari kami telah mengangkat buku ‘perintah tetap’ DUN Perak, namun ‘speaker haram’ Ganesan tidak peduli, dan memekakkan telinga mereka,

"dan mereka telah membawa masuk hanya media yang menyokong mereka, menutup segala komunikasi, dan hanya menyiarkan berita yang ‘membuta’kan seluruh rakyat, dari mendapat tahu berita sebenarnya,”kata Sivakumar dalam ucapannya di majlis Perasmian Festival DUN Chukai, Khamis 1 April, 2010.

Oleh itu, katanya, apa guna semua ADUN-ADUN Pakatan Rakyat terus berada dalam sidang DUN, sedangkan tidak boleh berbuat apa-apa, tidak boleh bersuara.

Justeru, semua ADUN mengambil tindakan untuk keluar dari Sidang DUN Perak pada 31 Mac, Rabu lalu.---Buletinonline.net

harakahdaily





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive