Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, April 15, 2010

SPR Tukar Pilihan Raya Di Malaysia Macam Sarkis


Oleh Fazli Othman

KUALA LUMPUR 14 Apr - Pengarah Pilihan Raya KEADILAN, Fuziah Salleh kesal dengan tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya tidak mengiktiraf Badan Pemantau Pilihan Raya Bebas Malaysia (Mafrel) selepas tercabar dengan teguran badan pemantau bebas itu.
"Apa yang SPR takutkan, sudahlah kerajaan Umno-Barisan Nasional tidak mengizinkan 'international observer' dan Malaysia cuma hanya ada satu badan bebas pemantau pilihan raya, itu pun SPR nak batalkan juga.
"Adalah mustahil bagi SPR bagi mereka menutup ketidakadilan dalam sistem demokrasi di Malaysia kepada dunia," ujar Fuziah apabila ditanya berhubung tindakan SPR tersebut.
Fuziah yang juga Ahli Parlimen Kuantan berasa kesal berhubung tindakan SPR yang membatasi ruang demokrasi semata-mata tunduk dengan tekanan Umno-BN itu.
SPR memutuskan untuk tidak lagi melantik Mafrel kononnya atas alasan ia telah melanggar syarat pelantikan kerana gagal mengemukakan laporan kerja pemantauan yang dilakukan semasa kesemua sembilan pilihan raya kecil sejak Ogos 2008.
Sebelum ini, Timbalan Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar menggesa SPR supaya mengkaji semula peranan Mafrel sebagai pemantau bebas pilihan raya yang mendakwa ia tidak bebas apabila menegur Perdana Menteri dan Timbalannya turun ke Hulu Selangor dan menjanjikan projek dan wang jutaan ringgit kepada penduduk di situ.

suara-keadilan







KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive