Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, April 14, 2010

Zambry takut BN kalah teruk

Johari Jaafar

IPOH, 13 April: Dewan Pemuda PAS Negeri Perak merasa lucu di atas penafian Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang membayangkan bahawa tiada pilihan raya negeri (PRN) yang terdekat walau pun kajian menunjukkan bahawa Barisan Nasional (BN) akan boleh memenanginya kembali adalah pandangan tidak tepat.

Setiausahanya, Dr Raja Ahmad al-Hiss merasakan BN sebenarnya takut dan bacul jika PRN diadakan walau pun ketika BN yang menjadi pentadbir kerajaan negeri kerana bimbang akan kalah teruk dengan kemarahan sebenar rakyat yang selama ini dipendam.

Baginya, apa pun alasan yang diutarakan Zambry, hanya rakyat boleh menentukan perkara sebenar.

“Perkara yang menarik juga, adakah PRN bakal diadakan dalam masa yang terdekat? Adakah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak yang menjadi Bebas tidak lagi menyokong BN?” soalnya.

Menurutnya, mungkin perkara yang sama juga akan dilakukan oleh Zambry untuk memohon Seri Paduka Sultan Perak membubarkan Dun sepertimana yang telah pernah dilakukan oleh Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin dahulu.

“Atau Seri Paduka Sultan Perak tidak memperkenan permohonan Datuk Seri Zambry sepertimana yang telah berlaku semasa Datuk Seri Nizar berbuat demikian,” ujarnya lagi.

Apa pun, katanya, Pemuda PAS negeri dapat menghidu Umno/BN telah membuat persediaan bagi sebarang kemungkinan dan ahli serta penyokong Pakatan Rakyat (PR) harus bersedia daripada sekarang.

Katanya, pihaknya bimbang dengan suasana yang tidak kukuh ini akan menyukarkan pertumbuhan ekonomi yang masih dilihat tidak bermaya dengan suasana kemelut negeri ini yang tiada kesudahannya.

Tambahnya, lumpuh ekonomi, maka lumpuhlah kerajaan negeri kerana pelaburan tidak diterima dan masuk walau apa pun alasan yang diberikan atau lakonan yang ditayangkan.

harakahdaily






1 ulasan:

  1. kalau takut dilambung ombak usah berumah ditepi pantai, jika kail panjang sejengkal lautan dalam usah diduga. ha sekarang rasakanlah.... bahana perbuatan sendiri....

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive