Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, September 20, 2010

9 Ekor Anjing Milik Suspek Ditembak Mati Kerana Bertindak Agresif

Sembilan anjing dipercayai menjadi ‘penjaga’ kawasan Ladang Gadong kepunyaan suspek utama kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya, mati selepas disuntik dengan pelalian dos tinggi yang membawa maut oleh Pasukan Penangkap Anjing Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL) bersama polis, di sini, semalam, Bernama dipetik.

Antara anjing ditangkap adalah enam anjing baka rottweiler, bulldog (seekor) dan anjing berwarna hitam putih tidak dikenal pasti bakanya (dua) dalam operasi bermula jam 8.15 pagi dan berakhir pada 10 pagi.

Bangkai semua anjing berkenaan kemudiannya dibawa ke sebuah bekas tapak pelupusan sampah Landfill Sungai Sedu, di Kampung Sungai Sedu di Telok Datuk, dekat sini, untuk ditanam.

Menurut sumber, sejak kes pembunuhan terbabit terbongkar, semua anjing itu kelaparan dan bertindak agresif dengan memakan binatang peliharaan lain seperti kambing, itik dan ayam.

Pasukan Penangkap Anjing MDKL dan polis yang tiba di kawasan ladang turut terkejut selepas menemui anjing jenis lain selain rottweiler kerana menurut maklumat asal, hanya anjing jenis itu saja yang berada dalam ladang.

Sumber berkata, ketika anjing berkenaan ditemui, ia bebas begitu saja tanpa sebarang kawalan.

Laporan media sebelum ini menyebut suspek membela 16 anjing rottweiler bagi mengawal ladangnya di Ladang Gadong, Tanjung Sepat, di sini selain digunakan untuk menakutkan mangsa jika enggan mengikut arahan.

Semua mangsa suspek dikatakan diugut akan dicampak ke dalam kandang anjing berkenaan sekiranya tidak mahu bekerjasama atau enggan mematuhi arahan.

Difahamkan, ladang berkenaan juga mempunyai beberapa unit rumah seakan chalet menempatkan sebuah rumah yang eksklusif dan kolam renang.

Sosilawati dan rakannya juga dipercayai ditakutkan dan diugut akan dicampak ke dalam kandang anjing berkenaan. Malah, semua mereka dipercayai dibunuh selepas suspek berpendapat sukar mengawal mereka.



greenboc

1 ulasan:

  1. Lim Kok Meng21/9/10 12:15 PTG

    bedah perut anjing tu....ada bahan bukti dalam perut anjing tu!!!!!!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive