Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, September 13, 2010

Bomoh terlampau ditahan

SEGAMAT – Lelaki menyamar bomoh berjaya ditahan apabila kanak-kanak berumur 10 tahun yang menjadi mangsa nafsu seksnya membuat laporan polis di Kampung Abdullah Segamat, Oktober 2007.

Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Abdul Majid Mohd Ali berkata, satu risikan telah dijalankan di beberapa negeri dan negara jiran selama hampir tiga tahun sebelum berjaya menahan lelaki terbabit berikutan jenayah yang dilakukannya.

Menurutnya, lelaki terbabit berjaya ditahan ketika berada di Melaka pada 8 September lalu dan dia telah direman selama empat hari bermula 9 September.

Sekiranya sabit kesalahan, lelaki terbabit dikenakan hukuman penjara lima tahun dan sebatan.

“Pihak kami telah lihat rekod yang ada dan kita percaya ramai telah menjadi mangsa lelaki terbabit yang masih belum membuat laporan polis melainkan mangsa yang berada di Segamat,” katanya.

Abdul Majid berkata, lelaki terbabit mengumpan mangsa dengan memanggilnya dan memberikan makanan seperti buah-buahan dan barang-barang lain.

“Apabila mangsa telah berjaya diumpan, dia akan memaksa mangsa melakukan seks di biliknya,” katanya.

Selain itu, lelaki terbabit memiliki 16 rekod lampau dari pelbagai jenis kesalahan sejak tahun 1974 sehingga 2001.

“Antara jenayah yang dilakukan termasuk lucah melampau, mencuri dan beberapa kes lain. Lelaki terbabit juga pernah ditahan di Penjara Simpang Renggam sebelum ini,” katanya.

SH

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive