Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, September 30, 2010

Dakwaan Umno Sogok Adun PKR – Kertas Siasatan BPR Bocor


KUALA LUMPUR 29 SEPT: Pengarang Raja Petra Kamarudin hari ini menyiarkan apa yang didakwa sebagai kertas siasatan awal Badan Pencegah Rasuah (BPR), kini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menghuraikan dakwaan Adun Kulim Lim Soo Nee ditawar RM5 juta oleh pemimpin Umno untuk keluar dari Parti Keadilan Rakyat. .
Portal Malaysia Today menyiarkan 'Laporan Siasatan Awal' BPR (kini SPRM) cawangan Seberang Perai Aduan no 11/2008 yang dibuat oleh Lim.
Laporan ini dikatakan menyebut bahawa sasaran siasatan BPR adalah bekas Menteri Besar Kedah, Mahazir bin Khalid yang dinamakan sebagai B1 dan dan orang tengah Tan Yak Siew yang dinamakan B2.
Di akhir laporan ini, siasatan itu mengesahkan, pada 9.9.2008 satu perjumpaan telah diadakan di Hotel Sunway, Seberang Jaya, Perai.
Laporan ini juga mengesahkan dakwaan awal Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim sebelum ini bahawa Bahagian Perisikan Ibu Pejabat BPR telah membuat satu rakaman audio dan video di bilik hotel tersebut.
Menurut laporan ini, intipan mendedahkan Mahazir berjumpa dengan Lim dan mengesahkan penawaran wang itu sebanyak RM5 juta.
Beliau juga di beritahu untuk berbincang dengan Datuk Seri Najib Razak jika mahukan imbuhan yang lebih.
Lim juga dimaklumkan, sekiranya beliau keluar dari PKR, beliau akan diberi beberapa projek.
Laporan siasatan yang ditandatangani oleh Mahani binti Din, Penolong Kanan Penguasa, Badan Pencegah Rasuah Cawangan Seberang Perai.
Menurut Mahani, Ibu Pejabat BPR (kini SPRM) akan menguruskan kes ini seterusnya.
Dalam ulasannya, Raja Petra melahirkanrasa kesal dengan kegagalan pihak berkuasa untuk bertindak walaupun mempunyai keterangan saksi dan bukti audio visual mengenai salah laku Mahadzir

tvs

1 ulasan:

  1. Buatlah laporan polis, habis cerita. Biar polis ambil tindakan.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive