Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, September 30, 2010

Penerjun maut di Menara Alor Setar

2010/09/29


ALOR SETAR: “Saya nampak ada empat penerjun menjalani latihan di situ. Pada mulanya saya nampak penerjun pertama tersangkut pada tiang lampu, bagaimanapun dia berjaya turun ke bawah.

“Selepas itu, dua lagi rakannya berjaya melakukan terjunan tanpa halangan manakala payung terjun penerjun wanita, iaitu penerjun terakhir, tidak terbuka menyebabkan dia terjatuh ke lantai simen di kaki menara berkenaan,” kata saksi kejadian seorang wanita warga Australia maut selepas payung terjunnya gagal berfungsi ketika sesi latihan sempena program KL Tower International Jump Malaysia 2010 yang dijangka diadakan awal bulan depan di Menara KL.

Saksi berkenaan, Zaidi Zainul Abidin, 41, berkata, ketika kejadian, dia menunggang motosikal di jalan berkenaan dan berhenti menyaksikan penerjun menjalani latihan di Menara Alor Setar di sini, semalam.


Menurut Zaidi, dia terkejut melihat payung terjun mangsa tidak terbuka, dipercayai terbelit menyebabkan wanita itu terus jatuh ke lantai simen di kaki menara berkenaan.


Mangsa dikenali sebagai Tantiky Lie Marion, 42, mati di tempat kejadian cedera parah di badan dan kepala. Latihan semalam membabitkan penerjun tempatan dan dua penerjun rakyat asing, termasuk mangsa.


Difahamkan, mereka baru tiba di Alor Setar untuk menjalani latihan base jump bagi program di Menara KL, bulan depan.


Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan menerima laporan mengenai kejadian itu kira-kira jam 4.30 petang.

HM


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive