Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, September 27, 2010

Aku ni pun bukan Melayu!


Semakin hari, semakin ramai yang ditakuti oleh rejim Umno Barisan Nasional (BN). Sehari dua ini, media menceritakan apa yang dialami oleh musuh lama mereka, kartunis Zulkiflee Anwar Ulhaque atau Zunar (dan ningrat moronic ni is talking shit again!) Dengan ketakutan yang terlampau, wartawan Utusan Malaysia pun dah jadi hantu di mata puak-puak Umno BN. Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ), Hata Wahari dah masuk senarai punching bag Umno BN.


Bagi saya, kita kena sokong Zunar dan Hata.

Saya mana tau Hata tu parti apa. Lantak dialah. Peduli apa aku. Tetapi, bila dia dipukul bantai kerana memperjuangkan benda yang betul, kita kena sokong dia. Hata bukan suruh kita lawan Umno atau BN pun. Dia hanya sekadar menegakkan etika dan profesionalisme kewartawanan. Itu pun dah jadi dosa besar kepada orang-orang yang takut dan bimbang akan terancam kesedapan ketua-ketua mereka membantai harta rakyat dan negara dengan kuasa yang dipinjamkan oleh Allah s.w.t.

Maklumlah, depa pun nak tumpang tuah juga. Betul juga, kalaulah Umno dan BN kalah, siapa nak bayar ansuran rumah mewah, kereta mewah dan macam-macam mewah lagi. Bini mewah pun mungkin akan buat kelaku kalau dah depa terpaksa jual mee bawah pokok bila Umno dan BN dah kalah.

Fat cats are actually protecting their ill gotten wealth and fortunes. Sebab itulah depa garang dan bengis tak tentu hala kepada sesiapa pun. Slogan penipu mereka ialah Melayu. Siapa saja yang sanggup jadi tukang ampu mereka diiktiraf atau dah perasan jadi Melayu, tak kiralah sama ada Mamat tu keturunan India ka, Arab ka..

Dan, siapa saja yang tidak datang dari kandang dan gerombolan mereka atau menjadi tukang ampu mereka, semua tu bukan Melayu. Saya yang bersyukur dengan ketetapan Allah mentaqdirkan saya sebagai Melayu ni pun bukan Melayu juga sebab benci kat depa. Depa ingat Melayu tu adalah monopoli mak bapak depa. Konon institusi Melayu la, apa la. Bahaya sungguh orang yang perasan tak tentu hala tu.

Adakah kita, rakyat, sanggup dibodohkan oleh Melayu-Melayu palsu tu? Adakah kita, rakyat, takut sangat kepada kebengisan pembantai-pembantai harta rakyat dan negara itu? Sendiri mau ingat la!

http://penarikbeca.blogspot.com

DD

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive