Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, September 15, 2010

Ayam sereban saling patuk punggung?

Alahai togel le jawabnya! Teruk nampaknya PERKASA dibelasah oleh BN maupun UMNO sendiri. Heran jugak macamana PERKASA yang memperjuangkan melayu tegar. Sama-sama pejuang nasionalis melayu. Assobiyyah kebangsaan. Sesama cium keris. Sesama bermahagurukan Tun Mamak Mahathir. Darah mengalir pun cap keris tetapi dok patuk punggung sesama sendiri. Biasanya ayam kalau sereban kalau tak cukup makan, hah siaplah punggung hang. Catuk mencatuk sama sendiri le.. Kalau sesama bangsa pun payah nak bersatu.. munasabahlah Rasulullah Saw larang berjuang atas dasar kebangsaan ni. Nak menyatukan ummah macamana?

Habis kenapa UMNO terajang PERKASA. Takkan kelaparan projek kot? Adakah kerana tunduk kepada desakan parti-parti komponen khususnya MCA? Takkanlah UMNO yang kuat lagi gagah perkasa terpaksa diperkudakan oleh MCA demi menyelamatkan tali-hayat politik UMNO-BN. Takkan nak korban dan sisihkan spesis seperjuangan hak melayu.

Semasa penubuhan bukan main gendang PERKASA dipalu. Ingatkan habis le pengundi melayu bersatu dibawah UMNO. Takde le yang nak undi PAS & PKR. Ramai le gedebe UMNO khasnya yang veteran pakat masuk PERKASA. Di Terengganu siap ada cawangan hingga ke Dungun. Di tubuh jugak GERTAK. Sekarang kena bubar ke? Alahai Pak Brahim. Duit dah banyak habis. Kena gadai pasir Mas nampaknya. Dah alang-alang celup pekasam. Biar sampai ke pangkal lengan. Pak Brahim nak jadi Jebat. Amat malang Tuah tak terima. Habis apa tunggu Jebat. Mengamuk le. Masuk dalam istana BN. Tikam habis UMNO dan Komponen BN tu. MCA,MIC… amuk terus. Kita tengoklah setakat mana nyawa politik Brahim Ali ni. Sayang... pengorbanan Ibrahim Ali tidak dihargai oleh UMNO... Tiada penghargaan, tiadalah projek dan tiadalah matlamat perjuangan... wanggg!!!

Jauhkan diri dari Perkasa rugikan UMNO - Dr. M


KUALA LUMPUR 12 Sept. - Keputusan UMNO menjauhkan diri daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) boleh menyebabkan parti itu kehilangan sokongan orang Melayu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang.
Sambil mempersoalkan kedudukan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mempengerusikan mesyuarat Barisan Nasional (BN) di Putrajaya baru-baru ini beliau menegaskan, keputusan tersebut tidak akan memberi sebarang keuntungan kepada UMNO.
''Dalam keadaan UMNO yang tidak begitu kuat, Umno tidak kukuh. Kita tidak boleh mengetepikan sesiapa sebab dengan kita kehilangan 100 atau 200 orang, kita mungkin kalah di bahagian-bahagian tertentu,” kata beliau. ''Oleh kerana kita amat memerlukan sokongan daripada seberapa ramai orang tidak perlulah kita bermusuh dengan orang. Ia langsung tidak memberi sebarang faedah dan keuntungan,'' katanya.
Mengulas mengenai pendirian Umno-BN terhadap Perkasa, Dr Mahathir mengulangi sokongan kepada Perkasa semalam dengan memberi amaran, Umno boleh kalah teruk dalam pilihan raya umum ke-13 jika parti dominan BN itu memutuskan untuk menyisihkan pertubuhan hak Melayu tersebut.
“Mereka (Umno) sudah pun berpecah, dan langkah menjauhkan diri daripada Perkasa akan menyebabkan Umno semakin berpecah,” kata Dr Mahathir yang juga bekas presiden Umno.

UMNO masih kuat dan tetap pilihan orang Melayu

KUALA LUMPUR 4 Sept. – Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor membidas persepsi menyatakan UMNO kini merupakan sebuah parti lemah dan bukan lagi menjadi pilihan orang Melayu.
Sebaliknya, beliau menegaskan, UMNO merupakan parti dominan dalam Barisan Nasional (BN) dan pada masa yang sama menjadi suara mutlak memperjuangkan kepentingan orang Melayu di negara ini. “Kepentingan orang Melayu tidak harus dikorbankan dalam amalan berkongsi kuasa di antara parti-parti komponen BN,” ujar beliau.
Beliau berkata demikian dalam temu bual eksklusif dengan umno-online di sini. Tengku Adnan ditanya mengenai persepsi negatif yang sengaja dibina oleh pihak-pihak tertentu bahawa UMNO tidak lagi relevan di kalangan orang Melayu di negara ini.


Najib Tun Razak: UMNO Parti Kuat!

“Saya cuma nak katakan bahawa Umno memang mempunyai kekuatan tersendiri dan bukan kerana kita ini terlalu lemah, kita terpaksa mencari kawan baru dengan PAS,” kata Najib.
Katanya, tidak ada parti politik lain yang dapat mengambil alih peranan yang dimainkan UMNO di dalam menentukan kelangsungan hidup orang Melayu. "UMNO tiada gantinya atau alternatif. Tidak ada parti lain selain UMNO," katanya sambil menambah UMNO sebagai parti teras BN juga perlu memahami aspirasi kaum lain. - BERNAMA


MCA kesal komen Dr M, gesa Umno-BN tidak kompromi isu Perkasa
KUALA LUMPUR, 13 Sept — MCA kesal dengan pendirian bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semalam bahawa Umno tidak harus membelakangi Perkasa jika tidak mahu Barisan Nasional (BN) hilang sokongan dalam pilihan raya umum ke-13.
Sehubungan itu, Setiausaha Agung MCA Datuk Seri Kong Cho Ha juga berkata, BN tidak harus sama sekali berkompromi dalam soal menjauhkan diri daripada Perkasa.
“Kami kesal apabila membaca kenyataan seorang pemimpin terkemuka yang mendakwa Umno masih memerlukan sokongan Perkasa jika ia tidak mahu berhadapan dengan risiko Barisan Nasional kehilangan sokongan (dalam pilihan raya),” kata beliau.
Ujar Kong, BN tidak hanya terdiri daripada satu parti politik, sebaliknya merupakan anggota 13 komponen yang mewakili pelbagai kaum. “Oleh itu, BN berusaha untuk mendapatkan sokongan daripada setiap kaum, bukan sahaja daripada orang Melayu,” kata Menteri Pengangkutan ini. Tegas pemimpin MCA itu, BN tidak boleh memikat sokongan ramai menerusi kerjasama dengan kumpulan-kumpulan ekstrem, sebaliknya memerlukan mandat daripada semua lapisan rakyat.
Seorang lagi Naib Presiden MCA Datuk Chor Chee Heung juga menyifatkan kenyataan Tengku Adnan sebagai pendirian yang sangat bijak daripada seorang pemimpin Umno dan BN setakat ini.
Apa kata Menteri JPM, Datuk Seri Nazri Aziz?
Nazri berkata Perkasa tidak akan membawa impak ke atas Umno dan BN. “Tiada siapa yang peduli mengenai Perkasa. Mereka hanya terkenal di media,” katanya lagi. Nazri juga meramalkan sekiranya Ibrahim bertanding mempertahankan kerusi Parlimen Pasir Mas beliau akan kalah.

MIC pun tumpang semangkuk:

Naib Presiden MIC Datuk M. Saravanan juga menyatakan pendirian dengan menolak Perkasa.

“MIC gembira kerana sekarang kita sudah mula menjauhkan diri daripada Perkasa. Mereka, dalam apa jua keadaan tidak akan membantu BN,” kata Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar ini.

BN tetap ditolak rakyat walau tanpa PERKASA - Ibrahim Ali

Mengenai pendirian 13 ahli komponen BN tersebut, Ibrahim berkata, beliau percaya jika Perkasa tidak wujud sekali pun sokongan bukan Melayu kepada BN tetap sama selepas Pilihan Raya Umum Ke-13. ‘‘Ia kerana komponen BN terutama pemimpinnya mempunyai bermacam-macam rekod yang boleh menyebabkan rakyat menolak parti itu dan janji Parti Keadilan Rakyat (PKR) kepada mereka,’’ katanya.
Ibrahim berkata, Perkasa pimpinannya tidak memerlukan sokongan Umno termasuk jika pihaknya bertanding dalam pilihan raya umum ke-13. “Perkasa, NGO tidak memerlukan sokongan Umno atau mana-mana parti politik. Cuma (kami) memerlukan sokongan semua ahli seluruh negara dan rakyat biasa yang menyokong perjuangan Perkasa,” kata beliau

Hakikatnya percaturan Allah mengatasi segala-galanya. Nampak tipu-daya mereka menggerunkan tetapi akhirnya ia menjadi musibah buat mereka sendiri. Doa para ulama dan pejuang dalam gerakan Islam selama ini dimakbulkan Tuhan. Barisan mereka berpecah-belah, kata-kata mereka tidak sepakat, kuasa mereka akan hancur & pemerintahan mereka akan gugur. Hanya masa sahaja yang menentukan.


ustsaifulbahri.blogspot.com

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive