Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 28, 2010

PAS tidak menipu, Umno lah penipu di Selangor

Oleh Roslan SMS


Kalau kita biasa hidup senang, hidup bagaikan tikus jatuh ke kepok, tak pernah susah, tiba-tiba jatuh terperosok menyembam bumi, memang sukar menghadapi realiti. Demikianlah keadaan rakan-rakan kita dalam Umno di Selangor. Lebih 50 tahun menongkat langit menyangkakan ia tidak akan runtuh-runtuh, rupanya bila runtuh, hidup terus kacau dan meracau.

Mereka menyangkakan seolah perubahan politik yang dibentuk hasil dari kemahuan rakyat ini suatu mimpi ngeri. Ia akan hilang jika mereka terjaga dari tidur.

Untuk merampas kembali kuasa mereka tidakss egan dan silu melakukan apa sahaja yang terupaya oleh nafsu serakah. Biar ia bohong, politik murahan, mereka sangkakan rakyat masih di takuk lama. Masih akan tunduk dan patuh pada apa sahaja karenah mereka.

Beberapa hari lalu saya menafikan bahawa ada ahli PAS di Kuala Selangor keluar parti tinggalkan PAS masuk Umno. ADUN Umno Jeram Amiruddin Setro menggambarkan pada rakyat bahawa orang PAS sudah hilang keyakinan pada parti dan perjuangan mereka. Buktinya seorang Timbalan Ketua Pemuda cawangan dengan lebih 30 orang ahli keluar parti menyerahkan boring masuk Umno kepada beliau.Bagi beliau itulah pencapaian terbesarnya. Ini suatu permulaan, kalau hari ini 30 esok mungkin 300, lusa 3000 kemudian puluhan ribu akan keluar beramai-ramai dari PAS dan masuk Umno. Lalu akan robohlah kerajaan Pakatan Rakyat Selangor ini.

Menurut PAS cawangan berkenaan iaitu cawangan Kuala Parit di Bukit Kuching, Jeram, apa yang di “drama” kan oleh amiruddin itu bohong belaka. Pertama hamba Allah yang dikatakan Timbalan Ketua Pemuda PAS itu bukan ahli PAS pun dan keduanya kesemua 30 orang yang didakwa ahli PAS pun bukan begitu.

Pada hari Sabtu lepas di muka S4 akhbar Sinar Harian YB Amiruddin dilaporkan berkata:

Ahli PAS keluar parti bukan sandiwara. Mereka mengaku kepada saya, katanya.

Dengan kuasa Allah pada keluaran yang sama akhbar berkenaan muka S19, berita Kuala Selangor dilaporkan : PAS sangkal dakwaan 30 ahli sertai Umno. Berita tersebut bukan sekadar melaporkan penafian PAS cawangan, malah dilaporkan dalam Majlis Jamuan Aidilfitri cawangan berkenaan, hamba Allah bernama Sharudin Mohd Nri dan rakan-rakannya 30 orang turut hadir dan Sharudin menafikan ada mengaku menyerang PAS pada Amiruddin.

Dalam mukasurat sama disiarkan gambar Sharudin bersama Ketua Pemuda PAS Kawasan Kuala Selangor dan pimpina Pemuda PAS Kuala Selangor.

Sekarang siapa yang menipu?

Itulah kerja Umno di negeri Selangor sebenarnya. Dengan beberapa kerat baki kerusi Dun yang ada pada mereka, apa sahaja mahu digunakan untuk mengaburi mata rakyat serta mencabut keyakinan rakyat pada kerajaan PR Selangor yang mereka kasihi itu.

PAS tidak menipu dalam hal ini, yang terbukti Umno yang menipu, ADUN Umno penipu.Saya yakin rakyat Selangor salamanya tidak akan memilih penipu untuk memimpin mereka. Kalau dah terkena lebih 50 tahun, insyallah mereka tidak akan tertipu lagi

http://n32.blogspot.com/

DD

1 ulasan:

  1. Tanpa Nama28/9/10 9:17 PG

    Itu lah kerja UMNO, orang datang beraya tempat dia sebagai menghormati orang sekampong dia kata kita masuk UMNO. Kalau tak datang dia kata kita boikot majlis majlis diaorang walaupun sekampong.

    Macam ni nak ajak bersatu.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive