Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, September 30, 2010

Port’ memadu kasih dalam kereta

2010/09/24

SEREMBAN: Keadaan bahagian depan Pusat Perniagaan Taman Paroi Jaya, dekat sini, yang gelap pada malam hari kerana tidak mempunyai lampu jalan menyebabkan kawasan itu menjadi lokasi segelintir remaja melakukan kegiatan tidak sihat.


DI SINI...kawasan tepi jalan di hadapan kedai di Taman Paroi Jaya menjadi tempat remaja memadu kasih dalam kereta.

Penduduk mendakwa kegiatan itu berlarutan sejak sekian lama terutama pada malam minggu dan kebiasaannya kegiatan terbabit dilakukan di dalam kereta di kawasan gelap tepi jalan atau di bawah pokok besar.

Ahli Jawatankuasa Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Taman Paroi Jaya, Shahril Tahirul Zainal Abidin, 30, berkata pihaknya pernah terserempak pasangan remaja berpelukan di dalam kereta ketika menjalankan rondaan keselamatan di kawasan itu pada malam hari dan awal pagi.


Menurutnya, ada juga pasangan diserbu Bahagian Penguat Kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) ketika mereka memadu kasih dalam kereta di kawasan terbabit.


“Ketiadaan lampu jalan juga menyebabkan jenayah seperti kes pecah kedai. Sehingga kini, tiga kejadian pecah kedai berlaku di situ dengan yang terbaru berlaku pada Ogos lalu membabitkan seorang pengusaha telekomunikasi mengakibatkan kerugian lebih RM4,000 selepas kedainya diceroboh dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi.


“Sebelum itu beberapa pengusaha lain mengadu kedai mereka dipecah masuk pada malam hari dan awal pagi membabitkan kerugian antara RM1,000 hingga RM5,000,” katanya.


Shahril Tahirul berkata, keadaan kawasan itu yang gelap dipercayai memudahkan penjenayah melakukan kegiatan tidak sihat kerana sebahagian pengusaha terbabit tidak tidur di kedai berkenaan.


Menurutnya, berikutan itu penduduk bimbang keselamatan mereka dan berharap pihak berkuasa memasang lampu jalan bagi memastikan jenayah dibanteras.


Katanya, permohonan bagi mendapatkan lampu jalan di situ pernah dikemukakan kepada pihak berkuasa kira-kira dua tahun lalu, namun sehingga kini tiada tindakan.


“Saya mewakili penduduk taman ini berharap pihak berkenaan memberikan perhatian terhadap masalah ini dan memasang lampu jalan,” katanya.


Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Kampung Gedung Lalang, Ampangan yang merangkumi Taman Paroi Jaya, Mohamad Sahimi Ab Rani, 62, berkata pihaknya berharap pihak berkuasa meluluskan cadangan pemasangan lampu jalan di kawasan terbabit.

HM


1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive