Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Mac 03, 2010

`Dua sejoli’ bakal gegar Parlimen Tasek Gelugor

Mohd Sabri Said

TASEK GELUGOR, 2 Mac: Pertengahan Februari lalu, Parlimen Tasek Gelugor tiba-tiba bergoyang apabila Hasbie Satar, setiausaha politik kepada Ahli Parlimen Tasek Gelugor yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yaacob ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bersama jutaan wang yang dimiliki.

Isu mengenai Parlimen Tasek Gelugor tidak terputus di situ sahaja kerana ada satu lagi kes 'Skandal Dua Sejoli' bakal menggemparkan lagi kehangatan dalaman Umno bahagian yang diterajui oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Permatang Berangan, Shabudin Yahya.

Isu tersebut sudah menjadi barah di dalam kepimpinan parti itu dan menanti 'meletup' tidak lama lagi ekoran keengganan dua sejoli, masing-masing mempunyai jawatan dalam bahagian berenggang walaupun dinasihati oleh ketua bahagian yang berstatus ustaz.

Namun masing-masing dikatakan berdegil untuk terus berasmara dana macam kata Ahmad Nesfu dalam filem komedi arahan Tan Sri P Ramlee.

Keegoan dan kasih sayang mungkin telah mengatasi segala-galanya sehingga membuatkan mereka acap kali dilihat bersama ke sana ke mari tanpa rasa malu.

Salah seorang pelakon skandal yang berangan-angan untuk dicalonkan sama ada di Dun Permatang Berangan, Sungai Dua atau Teluk Air Tawar pastinya melalui lorong yang agak gelap kerana terpaksa dibuang dari senarai pencalonan dan digantikan dengan orang baru walaupun setahun jagung mengenal perjuangan Umno.

harakahdaily





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive