Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Mac 07, 2010

Kedah cacamarba



Semalam,Kedah dibelasah 4-0 oleh Selangor hasil permainan cacamarba yang ditunjukkan oleh barisan pemainnya.Mutu permainan bahagian pertahanan yang kureng,menyebabkan Selangor bermaharajalela membuat serangan berbahaya di depan pintu gol Kedah.Agak menghairankan pertahanan Kedah seolah-olah terpukau dengan penyerang Selangor.

Setiap serangan Selangor menjadi begitu berbahaya apabila mudah menerobos ke dalam kawasan gol Kedah manakala setiap serangan Kedah pula tidak kesampaian gara-gara ketumpulan jentera penggempur yang kerap kehilangan bola kepada barisan pertahanan lawan.Itulah gambaran yang dapat dilihat pada perlawanan semalam.

Jurulatih Kedah perlu mengkaji semula corak taktikal yang mereka amalkan.Tiada langsung gerakan dengan hantaran pendek yang boleh diberi pujian dalam perlawanan semalam.Agaknya sudah menjadi kebiasaan dalam liga bolasepak Malaysia di mana hantaran bola tinggi menjadi keutamaan pemain.Mungkin itu jalan mudah melepasi pertahanan lawan,hinggakan perlawanan bolasepak kadang-kadang dilihat seperti perlawanan takraw.

Walabagaimanapun Kedah terselamat daripada menanggung jumlah gol yang lebih besar kerana Selangor juga terlepas beberapa peluang keemasan yang terhidang di hadapan gol Kedah.

Bagi skuad Kedah,rombakan pemain perlu dilakukan di barisan pertahanan yang begitu mudah memberi muka kepada penyerang lawan bermaharaja-lela dan berkelah di kawasan berbahaya bagi Kedah.




2 ulasan:

  1. Tanpa Nama7/3/10 8:30 PTG

    Kedah macam serba tak kena. Penyerang tumpul, pertahanan berkecamuk, bahagian tengah macam tak dak orang. Mana pi corak hantaran pendek masa Azraai dulu? Mana pi corak permainan dulu, bila bola di kaki lawan, pemain Kedah akan sampai? Masa lawan Kelantan pun Kedah macam tu jugak. Cuma nasib dapat seri. Nak harap Helmi Eliza saja mana cukup. Dia buleh mampoih nak tepis bola, nak tangkap bola, nak jaga pintu gol, sedangkan pemain lain, dapat bola terus "clear" tapi tak tau ke mana. Ahmad Yusuf kena buat sesuatu. Cabaran buat hang. masa hang jadi jurulatih negeri lain pun, rekod tak berapa cemerlang pun. Pasai apa Kedah pi ambil jurulatih "recycle'?

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama7/3/10 9:09 PTG

    Tan,aku dok nampak pun lagu tu jugak..kena cari jurulatih lain kot..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive