Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mac 13, 2010

Risalah 'Saiful tak diliwat', ahli PKR ditahan

Dua anggota Angkatan Muda Keadilan (AMK) Gombak ditahan polis kerana mengedarkan risalah yang mendakwa laporan perubatan Hospital Kuala Lumpur dan Pusrawi bahawa Mohd Saiful Bukhari Azlan tidak diliwat.

two amk members arrestedMenurut timbalan ketua AMK Gombak, Zainol Abidin Mohamed, kedua-dua ahlinya, - Muhammad Hafiz Bidin dan Arie Yudistira Ishaq Arifin Fadli ditahan di Masjid Al-Ridwan Ulu Klang sebelum solat Jumaat oleh dua anggota polis.

Zainol Abidin berkata kedua-dua mereka kemudiannya dibawa ke balai polis Taman Melawati sebelum dihantar ke ibupejabat polis daerah Ampang, Taman Dagang.

Menurut Zainol Abidin, pada taklimat khas malam semalam oleh setiausaha agung PKR, Saifuddin Nasution, ahli PKR diarahkan mengedarkan risalah tersebut ke masjid-masjid sekitar Gombak.

"Arahan aNONEdalah supaya 10,000 risalah diedarkan di 10 masjid di Gombak. Di setiap masjid, kami tempatkan dua petugas," katanya.

Zainol Abidin (kanan) berkata kedua-dua Muhammad Hafiz (bawah, berbaju jingga) dan Arie Yudistira (bawah, berbaju hijau) sempat mengedarkan lebih 500 risalah itu manakala selebihnya dirampas polis.

Sementara itu, ketika dihubungi, Zainol Abidin berkata kedua-dua mereka dibebaskan pada jam 6.25 petang ini selepas ditahan kira-kira empat jam.

"Metwo pkr youth release 120310.jpgreka dijamin lisan oleh pihak polis. Mereka dikehendaki melaporkan diri semula kepada polis pada 26 Mac ini di balai polis Bukit Indah, Ampang," katanya.

Turut hadir di IPD Ampang ialah bekas pengerusi Gerak Anti Rasuah, Mohd Nazri Yunus dan ketua AMK Selangor, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin.

Anwar, 63, dituduh meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan, 25, di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Dia didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun dan disebat jika disabit kesalahan.

saiful bukhari azlan sodomy allegation anwar ibrahim medical report 300708Sebelum ini, Dr Mohd Osman Abdul Hamid dari Hospital Pusrawi yang memeriksa Mohd Saiful Bukhari Azlan, mempertahankan hasil pemeriksaannya yang tidak menemui sebarang bukti yang menunjukkan Mohd Saiful telah diliwat.

malaysiakini





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive