Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, April 14, 2010

Petua Hilangkan Uban



PETUA 1

Ambil sebiji kelapa tua diparut dan ambil santan pekatnya. Didihkan hingga keluar minyak. Tuangkan minyak itu ke dalam botol dan rendam bersama halba. Gunakan minyak ini setiap hari. Uban anda akan berkurangan dan rambut anda akan hitam semula.

PETUA 2

Goreng biji buah betik tanpa menggunakan minyak.Kemudian tumbuk sehingga halus.
Kemudian gaulkan dengan minyak kelapa secukupnya.Lumurkan ramuan tersebut keseluruh rambut dan kulit kepala.

Bungkus rambut dengan handuk dan biarkan selama 2 jam.

Selepas itu,bilas rambut sehingga bersih

Lakukan sekali seminggu selama 3 bulan.

Insya Allah rambut anda akan hitam kembali.







11 ulasan:

  1. Balasan
    1. Tanpa Nama7/9/12 8:44 PTG

      its ok klau x tau XD

      Padam
  2. Ya ka ? rasanya kalau dah beruban tu 2 tong biji betik dan 2 drum minyak kelapa tua pun tak jadi...

    BalasPadam
  3. yang mana rambut dah beruban tu, tak payah le dok nak gatai buat, kalau rambut hitam pun, angka umur tetap juga berganjak dan memendekan hidup, jadi biar le rambut itu putih beruban, asalkan kita tidak mengganggu orNG LAIN

    BalasPadam
  4. Zaman sekarang ni orang muda-muda dah beruban. Ada tu umur baru 30 tahun tapi beruban macam umur 60 tahun. Saya fikir kalau masih muda dan banyak uban eloklah cuba. Tapi yang dah berumur 60 tahun ke atas tak perlulah kot sebab kalau rambut hitam tapi muka dah krepot-krepot tak de maknanye! ha ha ha.

    BalasPadam
  5. masalah uban ni berpunca akar rambut yg rosak.nak pulih balik segar kehitaman semula dan rambut lebat penawar nya ada pada saya sepekej hanya rm 20 sekali guna,kalu tak berhasil duit anda saya jamin dipulangkan semula.product yg telah diguna saya halal dunia akhirat.bankin acc mbb 107107301686 zainol hj,man sms kan time.tarikh.jumlah.ke 0192772974.ktq anda pasti teruja.

    BalasPadam
  6. awak dapat resep dari nenek ku ye,melanggar hak patentu

    BalasPadam
  7. Orang nuda yang kurang hajar mengata orang tua kamu pun akan tua kerepot hahaha

    BalasPadam
  8. jika beruban sebelum masanya...eloklah try petua ni (macam saya)...uban ni kadangkala menyebabkan rasa rendah diri.. bukan nak sanggah hukum Tuhan tapi apalah salahnya beriktiar sebab uban ni pun termasuk dlm kategori penyakit...saya rasa majoriti dari anda semua tentu pernah dengar kata2 SEMUA PENYAKIT ADA UBATNYA KECUALI MATI....cuma saya berharap tidak ada orang yg cuba menangguk di air keruh di atas kesusahan n desperate org lain..

    BalasPadam
  9. alhamdulilah.rambut saya masih belum beruban lagi walaupun umur dah lanjut 43 tahun.mungkin pemakanan saya yang seimbang selama ini.

    BalasPadam
  10. budak comel..4/4/13 6:40 PTG

    huhu.. kadangkala saya rasa rendah diri jugak sebab saya bru berumur 15 tahun tapi dah ada uban di kepala..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive