Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, September 09, 2010

Polis ada petunjuk


SHAH ALAM: Polis percaya jutawan dan pengasas produk kosmetik Nouvelle Visages, Datuk Sosilawati Lawiya serta tiga individu yang dilaporkan hilang bersamanya sejak 30 Ogos lalu, masih berada dalam negara.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, berkata berdasarkan maklumat pihaknya juga yakin dapat menemui Sosilawati dan tiga individu berkenaan.

“Kita ada maklumat tertentu. Insya Allah kita akan dapat jumpa mereka,"
katanya pada sidang media selepas menghadiri perbarisan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor di sini, semalam, sempena persaraan beliau 12 September ini.

Musa bagaimanapun berkata, maklumat itu tidak boleh didedahkan kerana ia mungkin membahayakan nyawa mereka.

Beliau diminta mengulas perkembangan terkini berhubung kehilangan Sosilawati, 47, serta peguamnya Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, pemandu peribadinya, Kamarudin Shansudin, 47 dan pegawai CIMB Bank Norhisham Mohammad, 38.
Sosilawati yang juga bekas isteri penyanyi Nash, dilaporkan hilang selepas keluar bersama tiga individu terbabit dipercayai untuk menjalankan urusan pembelian tanah di Banting.

Difahamkan, mereka menaiki dua kereta mewah jenis BMW X5 hitam bernombor pendaftaran WTL 11 milik Sosilawati dan BMW 525i bernombor pendaftaran AAJ 5 milik Ahmad Kamil.

Kereta Sosilawati ditemui di kawasan letak kereta Apartmen Angsana, Taman Subang Mewah di Subang Jaya, malam kelmarin, manakala kereta Ahmad Kamil pula ditemui di hadapan Hotel Dorsett di SS1, Subang Jaya tidak lama selepas itu.

Musa berkata, siasatan terhadap kereta itu tidak menemui sebarang kesan mencurigakan, termasuk kemungkinan mangsa diculik.

"Insya Allah beliau selamat dan polis masih menyiasat perkara ini. Kita tidak boleh buat agak-agak apa yang berlaku sama ada diculik atau ada apa-apa yang berlaku lagi.

"Bagaimanapun, polis akan mendapatkan keterangan semua keluarga Sosilawati untuk mendapatkan maklumat siapa yang beliau sudah jumpa sebelum dilaporkan hilang," katanya.

Beliau berkata, polis juga sedang mengesan individu dipercayai seorang peguam yang dikatakan akan ditemui Sosilawati untuk urusan perjanjian kontrak jual beli hartanah berkenaan.

BH

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive