Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, September 03, 2010

Siasat Facebook guna ‘Melayu Babi!’



KUALA LUMPUR – Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Selangor, Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (Gagasan) serta Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) membuat laporan polis berhubung laman Facebook yang dicipta menggunakan nama ‘Melayu Babi!’ di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, semalam.

GPMS Selangor diwakili Pengerusinya, Mohd Faizal Mohd Salleh mendesak Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyiasat pengendali laman itu yang jelas mempersendakan Islam serta menggugat keselamatan negara.

Mohd Faizal berkata, tindakan pengendali tersebut dilihat boleh menggugat keharmonian antara kaum yang dikecapi selama ini kerana menggunakan perkataan kesat merujuk kepada sesuatu kaum.

“Kami berharap agar siasatan segera dapat dijalankan bagi menyiasat pengendali laman yang tidak bertanggungjawab itu dan tindakan tegas dapat diambil.

“Tindakan tegas perlu diambil agar dijadikan pengajaran kerana dikhuatiri jika dibiarkan maka akan timbul lebih banyak lagi perkara seperti ini,” katanya selepas membuat laporan polis di sini, semalam.

Beliau berkata, kejadian itu tidak harus dipandang mudah kerana bimbang semakin berleluasa.

Menurutnya, kenyataan berbaur hasutan itu dilakukan oleh individu tidak bertanggungjawab yang cuba mewujudkan ketegangan.

Bagaimanapun, beliau tidak menuduh mana-mana pihak dan menyerahkan ia disiasat polis.

Menurutnya, dia dimaklumkan oleh seorang rakan berhubung laman terbabit kira-kira jam 11 pagi Sabtu lalu.

SH

1 ulasan:

  1. Tanpa Nama3/9/10 3:19 PTG

    Saya berharap semoga pehak polis jalan kan siatan ini dengan secepat mungkin dan hadapkan si pengendali laman ini tanpa memilih bulu, supaya pekara yang lebeh serius tidak akan berlaku.
    Jangan pandang rengan perkara ini.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive