Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 07, 2010

Wajah2 Hina Islam. Mereka akan diambil tindakan?

Siapa beri amaran kepada siapa? Tan Sri Muhyiddin memberi amaran terhadap mereka yang mempermainkan agama Islam. Najib juga mengarahkan supaya disiasat dan diambil tindakan. Siapa nak siasat siapa. Adakah Muhyiddin nak menghina Najib? Apakah tindakan yang akan diambil. Bagaimana pula dengan Tun Dr Mahathir. Yang ini lebih berat.
Pernah blogger UMNO menyebut bahawa ISA sekarang sudah lama lapar tak makan orang. Berani ke Datuk Hisyamuddin mengapa-apakan para pemimpin UMNO. Sebab semua maklum orang yang paling kerap menghina dan membuat kenyataan memperlekehkan Islam serta syariatnya adalah pemimpin BN. Sudah menjadi wirid sehingga ke peringkat JKKK membuat penghinaan kepada Pas dan perjuangan Islam dengan menghina Islam itu sendiri. Kita pun heran macamana para ulama dalam UMNO boleh ikut, menjadi pak turut tanpa berani menegur dan menasihati para pemimpin mereka sendiri. Apakah kerana upah dan elaun menyebabkan mereka menjadi syaitan bisu. tetapi kalau orang lain dengan segera mereka memberikan fatwa.
Lihat kenyataan kedua pemimpin ini dan lihatlah ucapan siapa yang pula yang menghina Islam.

KUALA LUMPUR 4 Sept. - Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini memberi amaran bahawa individu yang terbukti mempermainkan agama Islam atau agama lain serta perkara yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan tidak akan terlepas daripada tindakan undang-undang.
Tegas Timbalan Perdana Menteri, kerajaan tidak pernah bertolak ansur terhadap perbuatan tidak bertanggungjawab itu yang boleh membangkitkan kemarahan rakyat, mengeruhkan hubungan antara kaum dan sekali gus menjejaskan keselamatan negara.
Sehubungan itu katanya, kerajaan telah mengarahkan polis serta agensi penguat kuasa lain supaya bertindak segera dan tegas terhadap mereka yang terbukti melakukan perbuatan itu mengikut peruntukan undang-undang negara. "Dalam apa jua keadaan sekalipun kita tidak boleh membiarkan sesiapa sahaja baik orang Islam atau bukan Islam mempermainkan-mainkan soal agama kerana ia boleh memberi padah kepada negara.


Siasat pihak hina Islam

KUALA LUMPUR 10 Ogos
Datuk Seri Najib Tun Razak mengarahkan pihak berkuasa menyiasat segera kenyataan berbentuk penghinaan terhadap agama Islam seperti yang disiarkan di sebuah laman blog baru-baru ini.
Perdana Menteri berkata, jika didapati ada asas, pihak terlibat boleh didakwa kerana melakukan kesalahan hasutan memandangkan kenyataan sedemikian nyata membangkitkan ketegangan di antara kaum.
“Apa-apa pun kita ada undang-undang dan salah satu undang-undang itu adalah (Akta) Hasutan, dan hasutan ini bukan saja menghala kepada Islam tapi untuk semua agama dan kaum dalam negara kita. “Kalau kita menghina sesiapa dan penghinaan itu boleh menyebabkan ketegangan maka tindakan boleh diambil di sisi undang-undang hasutan. “Ini saya minta pihak berkuasa menyiasat dan sekiranya didapati ada kesalahan yang boleh disabitkan di bawah undang-undang ini maka tindakan perlu diambil terhadap sesiapapun yang menyebabkan perkara yang boleh dikaitkan sebagai perbuatan hasutan,” katanya.


Kenyataan Pimpinan UMNO yang menghina Islam

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini. Kita lihat siapa yang dahulu hina Islam. Kenapa tidak disiasat dan diambil tindakan tegas. Kenyataan mereka mengguris hati umat Islam.

1. Penghinaan Tun Mahathir terhadap Islam
- (Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitive
- Menghina dan memperleceh sunnah Nabi s.a.w."Siapa pernah tengok janggut Nabi. Masa zaman dia tak ada Gillette, itu sebab dia tak cukur janggut." Diucapkan ketika mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi ketika membincangkan isu perlucutan jawatan Mufti Selangor dan bahaya fahaman Syiah.
- Menghina amalan memakai purdah/bertudung. Kata mereka zaman nabi orang Arab punya nafsu kuat, suka culik dan rogol wanita, sebab itu mereka pakai tudung. Orang tua tak perlu lagi pakai, kerana orang tengok pun dah tak ada nafsu.
- Mempersoalkan pejuang Islam yang mati syahid dalam ucapannya di Kuala Ketil suatu ketika dulu; "Sayyidina Hamzah yang gugur di Uhud tidak dimandikan kerana tidak ada air, kerana terkorban di tengah-tengah padang pasir".

2. Penghinaan Najib terhadap Islam
- (Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan): "Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan"

3. Samy Vellu selaku Pengerusi MIC menghina Islam
- Kenyataan berani beliau ketika cakap dalam satu ceramah di Sg Siput (Detik 15 Okt)., "Apa Quran boleh bikin lebuhraya ka?"

4. Islam Punca Rasuah dan Mundur...Presiden MCA
"Kita perhatikan Umno telah menjadi lebih konservatif untuk bersaing dengan PAS bagi mendapatkan sokongan Melayu. Kita timbulkan isu ini bagi memembolehkan masyarakat Cina berfikir mengenainya,” katanya pada Konvensyen Tahunan ke-33 MCA Kedah di Alor Star, hari ini.
"Jangan optimistik bahawa jika PAS memerintah, negara ini akan bebas daripada rasuah dan segala masalah lain akan lenyap. Perlu diingat ada antara negara yang mengamalkan rasuah terdiri daripada negara yang mempunyai majoriti masyarakat Islam,” katanya.

5. Zainuddin Maidin (Zam) samakan Islam dengan najis candu
Zainuddin Maidin atau Zam telah menghina Islam apabila beliau menyamakan Islam dengan najis candu. Innaa lillaahi wa-innaa ilaihi raaji’uun. Zam telah dengan biadapnya berkata kalau mulanya agama telah menjadi candu khususnya kepada orang-orang di Kelantan dan Terengganu, kini filem Bollywood turut juga menjadi candu kepada mereka. Kenyataan Zam yang menghina Islam ini dibuat ketika beliau mengulas fatwa Majlis Mufti-Mufti berhubung dengan pengaruh buruk filem Bollywood.
Kenyataan Zam yang menghina Islam ini dilaporkan oleh Straits Times, Singapura keluaran 23 Februari, 2001 dalam artikel oleh Wan Hamidi Hamid bertajuk “Two fears behind Bollywwood film row”. Zam telah dilaporkan memberitahu Straits Times, Singapura: ‘In Kelantan and Terengganu especially, men are glued to the TV set at the coffeshops for at least three hours, that’s the normal length of a feature Hindi movie. First, religion has become an opium to the people in the east coast of the peninsula, now Bollywood movies are also becoming opium for them.’

Diharapkan Mahyuddin dapat ambil tindakan kepada pemimpin UMNO dan Barisan Nasional dahulu yang menghina Islam. Jangan berkokok berderai-derai tetapi ekor bergelumang dengan tahik. Tetapi berani ke diambil tindakan terhadap pemimpin sekutu mereka. Yang pasti kalau selain UMNO nescaya cepatlah Kementrian Dalam Negeri dan Jabatan Agama mengambil tindakan tetapi jika pemimpin UMNO mereka hanya sekadar memekakkan badak sahaja.
Rakyat Malaysia yang berugama Islam sepatutnya prihatin dan peka dengan arahan Allah SWT supaya jangan memilih mereka daripada menjadi pemimpin.

Firman Allah dalam Surah Al Maa-idah ayat: 57:-

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَالْكُفَّارَ أَوْلِيَاءَ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu; orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan; (iaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.”

Pengakuan Dato’ Nazri Aziz pernah secara terang-terang di satu forum anjuran Majlis Peguam berkata Umno terpaksa menggunakan Islam kerana jika parti itu tidak berbuat demikian ia akan hilang undi kepada PAS.
Habis buat apa lagi pilih pemimpin ini dalam pilihanraya akan datang. Jadikanlah Pas sebagai penganti UMNO-BN dalam PRU-13 akan datang. InsyaAllah Islam akan dimartabatkan dengan lebih baik.



ustsaifulbahri.blogspot.com

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive