Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Ogos 13, 2009

Anwar Pengkhianat atau Umno Takut Anwar?


Gambar di atas di copy daripada mStar online (Ipoh , Perak)


Aku masih tercari2 apa motif sebenar TPM Muhyidin kata Anwar Pengkhianat Melayu. Samaada Anwar betul2 seorang pengkhianat atau Umno takut kepada bayang2 manusia yang bernama Anwar Ibrahim.

Tahun lepas selepas parti2 Pakatan rakyat menang selesa di 5 negeri, Anwar telah buat pengumuman bahawa Ahli2 Parlimen daripada Sabah -Sarawak akan menyertai Pakatan Rakyat untuk bentuk kerajaan baru pada 16 September tapi tak jadi telah berjaya menggayatkan Umno-Bn walaupun 'gempar keling' itu hanya sandiwara.

Dulu zaman Tun Mahathir jadi PM, telah menyedari akan kemaraan Anwar untuk jadi PM, tapi mainan politik Tun yang 'hebat' telah berjaya menghancurkan karier politik Anwar dalam Umno dengan memenjarakan Anwar di Sungai Buluh.

Mungkin Muhyidin menyedari tuduhan liwat keatas Anwar jika ditolak Mahkamah pengaruh Anwar akan menjahanamkan Umno, dengan itu Muhyidin jadikan isu Anwar pengkhianat Melayu sebagai senjata untuk dipertaruhkan supaya orang2 Melayu mempercayainya.

Umno juga dalam diam2 rupa-rupanya sedang berkocak teruk di Kelantan dengan apa yang terjadi dalam Umno Bahagian Rantau Panjang apabila Mensyuarat UMNO Bahagian Rantau Panjang berpecah dua.Satu bahagian mensyuarat 'di dapur' dan satu bahagian lagi mensyuarat 'di atas tangga'.Daripada buka pekung Umno yang dah bernanah itu lebih baik Muhyidin kata Anwar pengkhianat Melayu ada juga cara nak 'cover line' Umno yang berkocak di Kelantan.

Umno jangan takut kepada Anwar nanti jadi Syirik namanya..

misaimerah

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive