Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Ogos 14, 2009

Calon PAS Pilihanraya Kecil Permatang Pasir Diumum Esok :| Nizar



Presiden Pas Datuk Seri Hadi Awang akan mengumumkan calon Pas yang akan bertanding pada Pilihanraya Kecil Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir esok.
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 17 Ogos sebagai hari penamaan calon dan hari pengundian pula ditetapkan 25 Ogos ini.

"Satu simbol yang sangat menarik untuk Pakatan Rakyat sebab, pertama yang bertanding ialah PAS, DUN tersebut pula dibawah Parlimen Permatang Pauh dan negeri ini pula dibawah jajahan DAP. Sebab itu saya kata pilihanraya ini sangat menarik. Nama calon sudah dalam poket saya. Malam esok saya akan umumkan siapa calonnya," kata Haji Hadi.

Sementara itu, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan keadilan akan memberikan sokongan kepada wakil PAS yang akan menghadapi pilihanraya kecil kali ini.

"Pada peringkat ini kita ingin jelaskan bahawa jentera Parti Keadilan Rakyat dan kebetulan Permatang Pasir dibawah Permatang Pauh. Kita akan berikan sokongan padu dan saksama. Kita telah kehilangan seorang wakil rakyat, Allahyarham Datuk Hamdan yang merupakan seorang ADUN yang baik dan juga sahabat baik saya sekian lama," ujar Datuk Seri Anwar.

Pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir diadakan berikutan kematian penyandangnya, wakil PAS Datuk Hamdan Abdul Rahman yang mendapat serangan jantung.

Hamdan menewaskan calon BN Ahmad Sahar Shuib dengan majoriti 5,433 undi apabila meraih 11,004 undi.

Pilihanraya ini merupakan yang ke 7 untuk tahun 2009.

TVA


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive