Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Ogos 22, 2009

Mahfuz cabar Khairy keluar Umno esok | Nizar News



PERMATANG PASIR, 22 Ogos - Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin hari ini disaran keluar dari Umno kerana kredibiliti beliau sebagai Ketua Pemuda langsung tidak diiktiraf oleh pimpinan Umno sendiri.

"Saya ingin mencadangkan kepada Khairy, beliau juga patut meninggalkan UMNO apabila tidak ditawarkan apa-apa jawatan menteri ataupun timbalan menteri biarpun beliau adalah Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

"Sedangkan Naib Ketua Pemuda UMNO merupakan Timbalan Menteri Belia dan Sukan," ujar Mahfuz dalam seidang media harian PAS sempena pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir.

Saranan yang dibuat Mahfuz itu atas cabaran Khairy yang mendesak PAS menjawab 3 persoalan yang ditimbulkannya semalam. Mahfuz berkata bahawa Khairy tidak perlu menasihati PAS keluar daripada Pakatan Rakyat kerana kononnya Allahyarham Datuk Hamdan tidak diberikan kedudukan dalam kerajaan negeri Pulau Pinang.

Tetapi beliau mempersoalkan semula kenapa Khairy tidak diberi sebarang jawatan walaupun dia Ketua sayap utama dalam parti itu dilantik menganggotai jemaah menteri.

Mahfuz yang juga Pengarah Jentera Induk PAS untuk pilihanraya kecil N11 Permatang Pasir memberi tempoh sehingga lusa untuk Khairy keluar daripada UMNO bagi merealisasikan hujjahnya.

"Saya cabar Khairy umumkan bahawa dia telah keluar Umno selewat-lewatnya esok!," tambahnya mempersoalkan kemenangan Khairy yang menang jawatan Ketua pergerakan itu antara yang didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin Umno berhubung kesalahan politik wang tetapi sekadar diberi amaran keras berbanding calon timbalan presiden, Mohd Ali Rustam.

Keciciran Khairy dari kabinet baru Najib Mac lalu mencipta sejarah tersendiri - dan mencetuskan kontroversi - kerana selama ini ketua pergerakan Pemuda umumnya dilantik menganggotai kabinet, yang terakhir ialah Datuk Seri Hishammuddin Hussein sebagai Menteri Pelajaran.

prkn11penang


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive