Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Ogos 16, 2009

Malaysia Seri 0-0 Dengan China



SHAH ALAM, 15 Ogos (Bernama) -- Skuad kebangsaan mencatatkan keputusan seri tanpa jaringan ketika menentang China pada perlawanan persahabatan di Stadium Shah Alam malam Sabtu.

Rekod pertemuan terakhir China yang membelasah skuad 'senior' kebangsaan 5-1 ketika saingan Piala Asia 2007 di Kuala Lumpur, nyata sedikit sebanyak berjaya dipadam oleh pemain-pemain muda bimbingan K. Rajagobal.

Skuad kebangsaan yang rata-ratanya dibarisi pemain bawah 23 tahun berjaya mengimbangi lawan dengan mengamalkan corak permainan agresif serta mempunyai beberapa peluang untuk menjaringkan gol.

Pada separuh masa pertama, peluang terbaik skuad kebangsaan untuk membuka jaringan hadir pada minit ke-32, apabila hantaran Baddrol Bakhtiar dari kiri pintu gol China dalam kotak penalti gagal disudahkan oleh Mohd Zaquan Adha Abdul Razak.

Gawang negara yang dikawal Mohd Farizal Marlias juga tidak sunyi daripada diuji pemain-pemain China namun dinafikan kecekapan penjaga gol pasukan Perlis itu.

Bersambung babak kedua, skuad kebangsaan meneruskan rentak serangan bagi mencari gol dengan peluang awal terhidang untuk Mohd Bunyamin Omar pada minit ke-62 namun sepakannya dalam kotak penalti lemah dan ditangkap kemas penjaga gol China, Yang Zhi.

China yang sekali-sekala menyerang pada babak kedua juga berpeluang untuk menjaringkan gol pada minit ke-83 melalui rembatan kencang Jiang Ning namun berjaya ditepis keluar oleh Farizal untuk keputusan akhir 0-0.

Rajagobal yang ditemui selepas perlawanan berkata beliau memang menjangkakan perlawanan yang sukar kepada pemain-pemain yang masih muda.

"Seperti China, kita juga terlepas beberapa peluang untuk menjaringkan gol namun saya tetap gembira dengan kerja keras yang ditunjukkan oleh pemain-pemain sepanjang permainan ini," katanya kepada pemberita selepas perlawanan.

Beliau berkata pujian juga harus diberikan kepada Farizal yang menunjukkan prestasi yang konsisten dan menyelamatkan beberapa cubaan lawan yang mungkin boleh menghasilkan gol.

Pada Rabu lepas, skuad kebangsaan turut mencatatkan keputusan seri tanpa jaringan dengan Kenya dan akan meneruskan perlawanan persahabatan menentang Arab Saudi di tempat lawan pada 30 Ogos dan 1 Sept ini.

-- BERNAMA



E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive