Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Ogos 22, 2009

Turunnya A. Samad Said bukti UMNO pengkhianat bangsa | Nizar News



PERMATANG PASIR, 22 Ogos - Sasterawan negara, Datuk A.Samad Said terus mengkritik kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional walaupun Timbalan Perdana Menteri, Muhyidin Yasin telah mengumumkan Pembelajaran dan Pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) akan di mansuhkan.

Semangat tidak hanya di demonstrasi membantah PPSMI tetapi kini berterusan di Permatang Pasir.

Menurut Mohamad Sabu turunnya tok janggut (A. Samad Said) dalam pilihanraya Permatang Pasir bukti besar UMNO adalah pengkhianat melayu yang sebenar.

Ketika membaca sajak di Tanah Liat semalam, tokoh bahasa itu sekali lagi mengkritik UMNO dan BN tetapi kali ini bukan hanya isu bahasa. A. Samad Said telah mengkritik corak kepimpinan UMNO yang hanya memnguntungkan golongan tertentu dan merugikan rakyat.

Menurut beliau, sejak zaman Tunku Abd Rahman hinggalah sekarang, golongan yang memerintah negara kebanyakannya adalah dari golongan bangsawan. Pemimpin UMNO yang bukan dari golongan bangsawan pula, apabila menjadi pemerintah telah menjadi golongan bangsawan. Rakyat terus menjadi golongan yang tertindas.

Beliau juga berkata, UMNO dan BN menjadikan Permatang Pasir sebagai anak emas dalam pilihanraya di Permatang Pasir hari ini tetapi sebenarnya lebih 50 tahun Permatang Pasir telah di anak tirikan oleh mereka.

Gas pemedih mata dan air asid yang beliau rasai tidak mampu membendung semangat beliau memperjuangkan bahasa dan kebenaran.

Baru-baru ini juga A. Samad Said menyuarakan hasrat untuk menganjurkan demonstrasi sekiranya PPSMI tidak dimansuhkan segera.

prkn11penang


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive