Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Ogos 12, 2009

Umno semakin terdesak, kata Anwar



Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduhkan Umno 'semakin terdesak' ekoran serangan terbaru parti itu terhadapnya.

AKhbar Utusa Malaysia milik Umno memetik Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai berkata Anwar seorang "pengkhianat" kepada orang Melayu dan "memutarbelit fakta".


Dalam satu kanyataan hari ini, Anwar berkata, kepimpinan Umno bersungguh-sungguh untuk menyebar propaganda yang memanipulasikan simbol kaum, agama dan institusi raja dengan niat untuk mengekalkan pandangan sempit mengenai hubungan kaum.

Menurut ketua umum PKR itu, ini bukan kali pertama beliau dilabelkan sebagai 'pengkhianat orang Melayu'.

Sebelum ini pun, tambahnya, ada percubaan yang sama dan "usaha terbaru ini jelas menunjukkan bahawa Umno semakin terdesak".

Anwar yang dipecat daripada jawatan timbalan presiden Umno pada 1998 berkata, beliau tidak mahu terbabit dengan pertikaian peribadi dengan Muhyiddn dan beliau hanya memberi respons "berdasarkan fakta dan prinsip".

"(Pakatan Rakyat) dengan jelas menyatakan (bahawa kami komited) dalam memelihara prinsip-prinsip yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya.

Ini, katanya, termasuk status Islam sebagai agama rasmi, Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, sambil membenarkan penggunaan bahasa-bahasa lain, kedaulatan institusi Raja-raja Melayu, hak keistimewaan orang Melayu dan bumiputera, dan hak semua kaum yang dijamin di bawah perlembagaan.

detikdaily

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive