Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mac 06, 2010

PR terus hasrat tawan Putrajaya


SHAH ALAM – Pakatan Rakyat (PR) terus memperkuatkan jentera bagi mendapat sokongan rakyat untuk memperoleh kemenangan pada pilihan raya umum akan datang dan sekali gus meneraju pemerintahan negara.

Ketua DAP Sosialis Youth (DAPSY) Anthony Loke berkata, program Semboyan Halilintar ke Putrajaya yang akan dilancar di Seremban, Negeri Sembilan Selasa ini bertujuan menerangkan kepada rakyat isu sebenar yang berlaku dalam PR.

Katanya, program itu juga menjadi persediaan kepada PR menjadi Kerajaan Pusat kerana itulah cita-cita dan matlamat utama penubuhan PR.

“Program ini bukannya baru, ia adalah siri ceramah untuk mendapat sokongan rakyat sebelum kita melangkah masuk ke Putrajaya.

“Program ini juga menekankan kerjasama yang lebih erat kepada seluruh kepimpinan PR untuk mendekati rakyat dengan lebih menyeluruh,” katanya ketika dihubungi :Sinar Harian,: semalam.

Ditanya sama ada program ini pengganti kepada laungan 16 September ke Putrajaya yang gagal dulu, Anthony menjelaskan ia tidak gagal kerana cita-cita untuk menjadi Kerajaan Pusat terus menjadi harapan PR.:

“Program ini juga untuk memperingati kejayaan PR menawan lima negeri dalam pilihan raya lalu, kita tidak pernah gagal kerana cita-cita menjadi Kerajaan Pusat masih boleh diteruskan,” katanya.:

Anthony yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rasah turut mengakui untuk menjadi Kerajaan Pusat memerlukan tahap organisasi yang tinggi selain pengetahuan dan kerjasama yang mantap.

Sementara itu, Bendahari Pas, Dr Hatta Ramli berkata, beliau tidak tahu mengenai program itu tetapi menegaskan PR tidak akan merampas Kerajaan Pusat melalui ‘pintu belakang’.

“Janganlah samakan dengan Juara Rakyat UMNO, kita adalah program lain yang mampu memantapkan parti,” katanya yang juga Ahli Parlimen Kuala Krai.

sinarharian





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive