Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Mac 11, 2010

Tadika Diserbu, Kepala Budak Ditukul

Lelaki Amuk Hentak Kepala 3 Kanak-Kanak Dengan Tukul Dalam Tadika


Nur Nadrah Nabilah Mohd Yusri dengan berbalut kepalanya semasa dipindahkan ke wad di Hospital Pakar Sultanah Fatimah di Muar hari ini.


MUAR: Tiga kanak-kanak cedera parah apabila seorang lelaki yang bersenjatakan tukul menyerbu masuk ke sebuah tadika di mana mereka sedang belajar pagi ini dan mengamuk lalu menghentak mereka di kepala.


Kanak-kanak berkenaan termasuk seorang perempuan - kesemuanya berusia enam tahun - sedang mengikuti kelas mereka di Tadika Sinario di Lorong Haji Ali berhampiran Jalan Junid di sini apabila seorang lelaki mengamuk menyerbu masuk ke dalam kelas lalu mencederakan mereka.


Ketiga-tiga mereka telah dikejarkan ke Hospital Pakar Sultanah Aminah pada jam 10.20 pagi untuk mendapat rawatan kecemasan. Bagaimanapun menjelang jam 6.30 petang, mereka telah dipindahkan ke Hospital Sultanah Aminah di Johor Baru.




Seorang lagi mangsa, Vincent Tey yang cedera parah di kepala.

Mereka dihantar ke Johor Baru dengan tiga ambulans berasingan.


Menurut pengusaha tadika itu, Voon Siew Kuin, 45, penyerang itu yang memakai topi keledar, telah melompat pagar sekolah berkenaan dan menendang pintu gril tadika sebelum bertindak menyerang kanak-kanak malang berkenaan.


Kata Siew Kuin, sebelum lelaki itu bertindak ganas, dia sempat menghalang lelaki itu dan bertanya apa yang dia hendak tetapi lelaki itu dengan pantas menyembur serbuk lada ke mukanya sebelum melakukan serangan ke atas kanak-kanak berkenaan.


Dia kemudiannya menghentak dua orang kanak-kanak lelaki dan perempuan di kepala mereka sebelum berlari keluar ke arah sebuah motosikal lalu memecut meninggalkan tadika berkenaan.


Alex Tan dengan berbalut kepalanya semasa dipindahkan ke wad.


Siew Kuin berkata, ketiga-tiga kanak-kanak berkenaan mengalami pendarahan yang banyak dan berharap keadaan mereka stabil selepas dibawa ke hospital.


Pengusaha tadika itu juga berkata, ketika kejadian, terdapat lebih kurang 20 orang kanak-kanak di dalam tadika berkenaan. Sementara itu, kanak-kanak berkenaan, Vincent Tey, Alex Tan dan Nur Naddrah Nabilah Mohd Yusri telah menjalani rawatan kecemasan termasuklah imbasan di kepala untuk memastikan tidak ada sebarang kecederaan dalaman yang serius.


Bapa mangsa, Mohd Yusri Mukhlis ketika ditemui berkata, anaknya mengalami keretakan di tengkorak kepala dan gegaran tetapi bersyukur keadaannya stabil.


Pada mulanya kata Yusri, ada orang telah memaklumkan yang anaknya telah terbunuh dalam kejadian itu dan dia yang dalam keadaan panik telah menelefon isterinya, Farah Asyikin Abu Samah.


"Saya bukan sahaja terkejut tetapi sangat takut dan sedih apabila mendapat berita itu dan isterinya pula hampir pitam. Bagaimanapun sebaik sahaja tiba di hospital dan bertemu doktor saya dan isteri berasa lega dan bersyukur anak kami selamat," katanya lagi.


Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Wanita, Keluarga, Kesihatan dan Pembangunan Masyarakat Johor, Dr Robia Kosai ketika ditemui berkata, seorang pakar bedah dari Muar telah mengiringi ketiga-tiga mangsa ke Johor Baru.


"Saya dan Ketua Polis Johor, DCP Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff telah melawat mangsa dan kami berpendapat mereka akan menerima rawatan dan perhatian yang lebih baik sekiranya dihantar ke Johor Baru.


Dalam pada itu, polis telah melancarkan gerakan besar-besaran untuk memburu dan menjejaki suspek yang dipercayai seorang lelaki yang tidak siuman.


Ini termasuklah mengadakan sekatan jalan di kebanyakan kawasan di daerah ini.



mstaronline




2 ulasan:

  1. Isshhh ... Apelah orang tu .. Sian bebudak ...

    BalasPadam
  2. Ejen UMNO yg buat tu kot

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive