Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Mac 04, 2010

Wujud Rancangan Rapi Jatuhkan Pakatan


PETALING JAYA, 3 MAC - Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail menyifatkan tindakan wakil rakyat PKR yang keluar dan menyerang parti itu sebagai alat dalam sebuah rancangan rapi untuk menjatuhkan ahli komponen Pakatan Rakyat itu.

Beliau dan rakan-rakannya bagaimanapun yakin tindakan itu tidak akan berhasil kerana kelemahan PKR adalah hanya dari aspek pengurusan dan bukannya dasar-dasar seperti yang di alami oleh Umno.

“Bermakna ia satu rancangan rapi, secara logik seseorang ahli poltik keluar dari parti kerana tidak puas hati maka dia keluar dari tempat itu, tetapi bila keluar dan ada peranan lain untuk memburukkan parti, bermakna ada satu perbincangan dan perancangan yang agak rapi semasa dalam parti dan selepas keluar menghentam parti sebenranya juga terlihat sebagai satu perangcangan agak rapi.

“Tapi yang keluar dari Pakatan Rakyat memasuki BN itu cederung menyokong BN dan sebagainya, yang merancang sudah tentu BN,”katanya.

Sementara itu Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusof melihat ia sebagai sebahagian daripada proses pembelajaran PKR untuk memperbaiki sistem pengurusan.

Katanya, dasar perjuangan PKR ternyata tiada kepincangan kerana tiada mana-mana wakil rakyat yang keluar parti mempertikai dasar perjuangan parti itu, sebaliknya mengkritik isu pengurusan.

“Dalam hal ini kita sebagai sebuah parti mempunyai asas yang baik iaitu PKR, berbanding dengan BN kerana ia ditolak atas banyak sebab dari sekecil-kecil hingga sebesar-besar, daripada isu dasar, isu pengurusan, isu urustadbir, akhlak dan tingkahlaku dan sebagainya. Memang tidak dapat diselamatkan.

“Kita hari ini dikritik dan dibebani isu-isu hanya isu pengurusan dan tidak ada isu dasar kerana tidak ada yang keluar mereka mempertikaikan keluar kerana agenda PKR, agenda keadialn ekonomi, sosial toleransi agama, itu sudah lari..tidak ada seorang pun tidak ada,”katanya.

Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam pula menyifatkan tindakan beberapa wakil rakyat PKR keluar pati sebagai satu proses pencerahan dalaman parti.

“Bagi saya TV3 mainkan macam-macam seperti 10 lagi akan keluar ..saya tidak merasakan itu berlaku, kita akan lebih kuat menyokong parti. Semalam saya berceramah di hadapan rakyat di kawasan saya, mesej saya jelas kita akan kekal dalam perjuangan. Ada sesetangah pihak yang dapat tawaran macam-macam, mereka ambil kemudian keluarlah.

“Sebab itu saya sering memberitahu Datuk Seri Anwar, kita kena bersih..dalam pilihan raya akan datang kita kena tapis calon sebelum letak yang betul-betul berjiwa rakyat, turun padang dan benar-benar berjuang, bukan seperti sesetengahnya yang separuh jalan kemudian lompat. Saya setuju dengan Anwar kita perlu bersih, yang keluar, biar keluar seperti yang mata duitan tidak fikir tentang rakyat, yang keluar semua tidak bekerja kuta tidak pernah turun padang pun ada,”katanya

tvs





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive