Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, September 06, 2010

TV3suku tak kena tindakan ke?



Gua tak puas hati la beb. TV3suku boleh terlepas dengan hanya mintak maaf saja.Kalau Aduka Taruna yang buat dah ke dalam tu.Kalau Namewee yang buat pulak dah kena mengadap MCMC lebih 10 jam rasanya.Kena kat TV3suku sekadar mintak maaf saja boleh lepas.Yang syoknya sorang menteri pun tak berani tegur...Menteri komunikasi pun buat tak tau je...letih posa kot....kah!kah!kah!

Ini yang dikata cakap tak serupa bikin.Baru-baru ni cakap gedegung-gedegang.Cuba hangpa klik dan baca amaran TPM ni:

Tan Sri Muhyiddin Yassin pernah memberi amaran bahawa individu yang terbukti mempermainkan agama Islam atau agama lain serta perkara yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan tidak akan terlepas daripada tindakan undang-undang.

Iklan raya yang disiarkan tu dah kira menghina Islam.Santa claus simbol orang nasrani, kuanyin simbol buddha, api pulak simbol agama hindu. Agama masing-masing ada perayaan depa sendiri. What de hell pulak nak disatukan dalam iklan hari raya Aidil fitri? Sekali tengok pun dah tau ada yang tak kena.Macamana boleh lepas untuk siaran?

Aidil fitri adalah perayaan hak milik mutlak orang Islam.Janganlah kerana nak menonjolkan Semangat 1Malaysia sampai terlupa agama?




1 ulasan:

  1. Tanpa Nama6/9/10 8:25 PTG

    woi biaqpila, saham mediaprima banyak dipegang pemimpin amno-apco. hang ingat senang2 ka mat sembab nak amik tindakan. jangan2 dia pon ada saham dlm mediaprima.

    perut buncit punye pasal, sanggup didoublestandardkan undang2 melaysia nie.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive