Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 06, 2013

TERBONGKAR!!!! VIDEO PARTI RASUAH TERSEBAR








Perkataan rasuah berasal daripada perkataan Arab “al-risywah”. Di dalam al-Quran, rasuah digolongkan dalam kata umum batil, iaitu meliputi juga perkataan jenayah lain seperti merompak, menipu dan memeras ugut. Di negara ini, dari segi undang-undang semua perkataan “ memberi dan menerima suapan” adalah sebahagian daripada perbuatan dan kesalahan jenayah rasuah.

Kebiasaannya orang yang melakukan budaya ini tidak memikirkan kesan buruk yang akan terjadi, sebaliknya mereka hanya memikirkan keuntungan kepada diri mereka. Sebagai umat Islam, keredhaan dan keberkatan daripada Allah SWT harus dititikberatkan dalam apa juga urusan. Islam sangat melarang umatnya daripada mengamalkan budaya ini.

Perbuatan rasuah ini adalah perbuatan yang sangat keji dan berdosa. Mereka yang terjebak dalam budaya rasuah akan memperoleh balasan yang setimpal dengan perbuatan mereka ini. Rasulullah SAW telah bersabda yang bermaksud :
“ Pemberi dan penerima rasuah kedua-duanya akan masuk neraka”.

Allah telah berfirman dalam al-Quran:

وَلاَ تَأْكُلُواْ أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ وَتُدْلُواْ بِهَا إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُواْ فَرِيقاً مِّنْ أَمْوَالِ النَّاسِ بِالإِثْمِ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ

Maksudnya:

Dan janganlah kamu makan (atau mengambil) harta (orang-orang lain) di antara kamu dengan jalan yang salah, dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah) kepada hakim-hakim kerana hendak memakan (atau mengambil) sebahagian dari harta manusia dengan (berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui (salahnya).

Surah Al Baqarah, Ayat 188

And eat not up your property among yourselves in vanity , nor seek by it to gain the hearing of the judges that ye may knowingly devour a portion of the property of others wrongfully .

你们不要借诈术而侵蚀别人的财产,不要以别人的财产贿赂官吏,以便你们明知故犯地借罪行而侵蚀别人的一部分财产。§


NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

7 ulasan:

  1. Tanpa Nama6/5/13 8:29 PTG

    Rezeki pada tangan ALLAH.kita masuk universiti itu rezeki dpd ALLAH. Kita berusaha berdoa dan bertawakal juga kpd ALLAH bkn kpd BN. Secara kebetulan saja bn memerintah tapi klu bg pr memerintsh kita juga blh masuk universiti ..fahamilah... jgn silap ckp takut nanti ALLH murka sbb tak bersyukur atas nikmat yg diberi... DSAI teruskan perjuangan krn perjuangan tak akan pernah terhenti sekagi kita bernafas di bumi ALLAH ini.... allahuakbar...

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama6/5/13 9:22 PTG

    mohon pencerahan...apa tindakan PR?

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama6/5/13 9:42 PTG

    Xkn selamat mereka yg buat rasuah nie..

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama7/5/13 3:13 PG

    Muka muka Melayu nih , apakah orang Melayu hidup dengan Rasuah ?

    BalasPadam
  5. ni bkn rasuah..ni dinamakan welfare atau pun bersedekah kpd rakyat ..biar kerajaan bg kt rakyat jgn rakyat bg kat kerajaan..inilh standard melayu kita..lg bgs drp cina..

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  7. takkan selamat org yg menyebarkan fitnah jugak..:)

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive