Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Ogos 16, 2009

DAP mahu berikan 100% sokongan kepada calon PAS




SEBERANG PRAI: DAP yang berhadapan dengan isu di Kedah dan Selangor baru-baru ini khususnya 'hubungan dingin pemimpin PAS-DAP', akan terus memberi sokongan kepada rakan komponen Pakatan Rakyat itu untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir pada 25 Ogos ini.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, partinya akan memberikan sokongan 100 peratus kepada calon PAS, Mohd. Salleh Man.

"Kami tidak akan terlalu yakin bahawa akan mencapai kemenangan tetapi kami percaya akan mencapai kemenangan dengan kerja kuat," kata beliau yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang selepas melancarkan pusat operasi DAP bagi pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir di Taman Ciku dekat sini hari ini.

Semalam Pakatan Rakyat menamakan Salleh, 52, yang memiliki ijazah pengajian syariah dari Universiti Malaya.

Salleh, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang pula berkata, beliau yakin akan memikat hati pengundi di Permatang Pasir dan memenuhi janji-janji yang dibuat oleh penyandang kerusi itu, Allahyarham Datuk Hamdan Abdul Rahman.

Hamdan meninggal dunia pada 31 Julai lalu.

"Saya bukan seorang yang tidak dikenali di kawasan ini kerana saya biasanya mengiringi Datuk Hamdan dalam lawatan dan perbincangan dengan penduduk tempatan.

"Saya akan mencuba sedaya upaya untuk menerangkan penduduk tentang visi dan urus tadbir baik yang diamalkan oleh kerajaan Pakatan Rakyat," katanya lagi.

Pada pilihan raya umum Mac 2008, Hamdan memperoleh 11,004 undi untuk menewaskan calon BN, Ahmad Sahar Shuib dengan kelebihan 5,433 undi.

Kerusi Permatang Pasir mempunyai 20,290 pengundi yang terdiri daripada 72.36 peratus pemilih Melayu, 25.85 peratus (Cina), 1.63 peratus (India) dan lain-lain 0.16 peratus.

mstar


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive