Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Ogos 22, 2009

Kartika akan berpakaian penuh, melutut dan disebat di belakang dengan rotan nipis


SUNGAI SIPUT: Wanita Islam Malaysia pertama yang akan dikenakan hukuman sebat minggu depan kerana meminum arak akan berpakaian penuh dan melutut, disebat di bahagian belakang badan dengan rotan kecil yang nipis dengan sebatan sederhana, demikian menurut laporan sebuah agensi berita antarabangsa hari ini.

Agensi berita Reuters dalam satu temuramah dengan Kartika Sari Dewi Shukarno, 32, di kediaman bapanya di sini memetik wanita itu sebagai berkata yang dia masih belum menerima maklum balas berhubung permintaannya untuk menjalani hukuman itu di khalayak ramai.

Hukuman ke atas Kartika dijadualkan berlangsung minggu depan di sebuah penjara di Selangor selama seminggu bermula Isnin ini.

Reuters juga melaporkan, perbicaraannya yang panjang di mahkamah memaksanya berhenti kerja sepenuh masa di sebuah hospital dan sejak itu hanya bergantung kepada kerjaya sebagai model sambilan.

"Saya memberitahu yang saya seorang model untuk menyelamatkan kerjaya sepenuh masa saya...tetapi saya rasa malu kerana orang menggunakan status saya sebagai model untuk menghebahkan kes saya," katanya.

Tambah wanita itu lagi, pengalaman pahit selama 20 bulan sejak insiden ditahan meminum arak pada 2007 itu menambah rasa gementarnya, namun dia menghormati undang-undang yang mengharamkan umat Islam meminum dan membuat keputusan untuk menjalani hukuman enam sebatan itu.

Ibu kepada dua anak ini turut membayar denda RM5,000 atas kesalahan itu dan meminta hukuman yang sepatutnya dijalankan di penjara itu dilaksanakan di khalayak ramai. Bagaimanapun pihak berkuasa penjara sehingga kini tidak memberi maklum balas kepada permintaannya.

"Saya tidak menangis apabila hakim menjatuhkan hukuman itu. Saya memberitahu diri saya, tidak mengapa, teruskan dengan hukuman itu," kata Kartika.

Kartika ditahan pada 11 Disember 2007 di sebuah hotel di Kuantan, Pahang ketika sedang meminum arak.

Katanya, dia meminum tiga gelas minuman keras sebelum hotel itu diserbu pihak berkuasa agama sambil menambah, itu adalah kali kedua dia meminum arak.

mstar


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

  1. Kat Rusia, treatment rotan digunakan utk alcoholic...! Penagih ada yg sanggup byr lagi utk dirotan..!! Moga ada yg terbuka hati utk research perkara ni dgn mendalam..knp Allah suruh hukum rotan tanpa mencederakan bagi penagih & peminum arak!!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive