Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Ogos 11, 2009

Loke nafi terbit artikel hina kerabat, Islam


PETALING JAYA: Ketua Pemuda DAP, Loke Siew Fook sama sekali menafikan yang beliau ada menulis artikel berunsur menghina Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah serta agama Islam menerusi blognya.

"Saya dengan tegas menafikan tuduhan bahawa saya ada menulis artikel untuk menghina Sultan Perak, Raja Nazrin. Saya tiada sebarang pengetahuan tentang apa jua kandungan dalam blog http://sjsandteam.worldpress.com.

"Satu-satunya blog saya ialah lokesiewfook.blogspot.com," kata beliau dalam komennya pada blog Rocky's Bru hari ini.

Loke menambah, "saya tidak pernah menghasilkan sebarang tulisan yang menghina kerabat diraja, kaum Melayu ataupun Islam sepanjang hidup saya."

Oleh itu, tegasnya, sudah ada usaha untuk memfitnah Pemuda DAP dan diri beliau dengan menyebarkan pembohongan bahawa mereka anti-Islam dan antikerabat.

"Saya tidak tahu siapa di belakang blog itu dan saya tiada apa-apa kaitan dengannya," kata beliau lagi.

Loke menjelaskan akan membuat laporan polis hari ini untuk menafikan yang beliau terlibat dalam penerbitan artikel sedemikian.

"Saya berharap anda boleh menerbitkan penjelasan saya untuk menjernihkan keadaan," katanya.

Selasa lepas, Loke mengeluarkan kenyataanmembidas penceramah bebas Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah yang didakwa beliaubersifat perkauman.

Menurut Loke, kenyataan penceramah bebas itu yang merujuk taraf anak dalamkandungan tunang mendiang Teoh Beng Hock sebagai anak luar nikah adalahmenjejaskan emosi keluarga setiausaha politik kepada seorang exco kerajaannegeri Selangor itu.

Terdahulu pagi tadi, Perdana Menteri Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak meminta pihak berkuasa menyiasat segera kenyataan berunsur hasutan terhadap seorang penceramah bebas oleh pemimpin muda parti pembangkang baru-baru ini.

Perdana Menteri berkata, jika didapati ada asas pihak yang terlibat boleh didakwa menerusi Akta Hasutan memandangkan kenyataan sedemikian boleh membangkitkan ketegangan di antara kaum.

"Dalam apa-apa pun kita ada undang-undang dan salah satu undang-undang itu adalah (Akta) Hasutan, dan hasutan ini bukan saja menghala kepada (agama) Islamtapi untuk semua agama dan kaum dalam negara kita.

"Kalau kita menghina sesiapa dan penghinaan itu boleh menyebabkan ketegangan maka tindakan boleh diambil di sisi undang-undang hasutan di negara kita,"kata beliau dipetik.

MSTAR


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive