Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Ogos 06, 2009

NIZAR ZAMBRI : BERGADUH BARU MASUK TV



Buletin Utama kalau berita tentang PAS bergaduh dengan DAP atau DAP kutuk PAS baru depa siarkan.Tengok Buletin Utama malam kelmarin kes Hassan Ali suruh Ronny Liu letak jawatan exco masuk berita seawal minit ketiga separuh masa pertama lagi.Sebab tu PAS dan DAP buat-buat bergaduh,macam juga kat Kedah hari tu.Masa ni la depa boleh tunjuk muka kat TV3 yang menjadi tontonan jutaan rakyat.

Kalau berita MB Selangor pi rasmi majlis,pi melawat mangsa kebakaran,pi rasmi kilang,mana nak masuk beb.Itu berita takdak nilai estetika di mata depa.Boleh dikatakan TV3 menggunakan falsafah "buang yang jernih,ambil yang keroh" jika ingin menyiarkan berita mengenai pembangkang.Tapi tidak salah kepada TV3 yang mengamalkan falsafah hidup begitu kerana mereka ialah sebuah media milik swasta.Biaqpila depa nak buat apa pun.Pelik dan salah jika RTM juga menggunakan falsafah seperti itu kerana mereka hidup dengan duit rakyat.Mereka perlu sedar tidak semua rakyat memuja BN.

Sebab tu,sebaik saja keputusan PRK Permatang Pauh diumumkan dulu,aku pernah ucap syabas bravo pada tv3 di blog aku kerana tolong kempen tambah undi untuk DSAI. Serangan demi serangan kepada DSAI dihidangkan saban malam,namun semuanya di reverse osmosis oleh rakyat yang lebih bijak lagi matang daripada wartawan media pemberitaan itu sendiri.Itulah nilai estetika yang ada pada rakyat dan perlu untuk kelompok wartawan sebegini berguru dari mereka.

Ucapan Bravo pada TV3 sila lihat di sini.

Ini menunjukkan kepada kita bahawa kerajaan Malaysia memang tak perlu bagi lesen penyiaran kepada pembangkang,kerana stesyen tv kawalan kerajaan sedia ada telah membantu memuakkan rakyat dengan sogokan propaganda yang mereka mainkan dan ini memberikan undi kepada pembangkang.

Biaqpila kat depa untuk terus menjalankan kerja-kerja murni membantu pembangkang demi sesuap nasi dan sesudu gula biarpun terpaksa melakukan kerja-kerja mengampu 24 jam sehari.Cuma janganlah di kalangan pengamal media dicap sebagai lebih mahal tali daripada beruk.

Kesimpulannya lebih bermakna buat seekor semut yang mendapat seketul gula daripada seekor beruk yang mendapat seketul gula.Begitu juga dengan suratkhabar, lebih mulia kalau ia dibaca oleh manusia daripada dibaca oleh beruk.Oleh itu pulangkan kembali suratkhabar kepada tuan mu wahai beruk!!!!

kehkehkeh!!!!lu paham la sendiri....

biaqpila.blogspot.com

apa ada hal.


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive