Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Ogos 06, 2009

ADUN Rasuah Harus Letak Jawatan - Haji Abdul Rahman Yusuf




Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kemaman, Haji Abdul Rahman Yusuf, mendesak Adun Negeri Terengganu yang ditangkap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas dipercayai menerima wang sogokan supaya meletakkan jawatan.

Suspek ditangkap dipercayai menerima imbuhan dari sebuah syarikat yang diberikan projek oleh beliau. Suspek kini ditahan reman.

Abdul Rahman mencabar UMNO-BN supaya mengikuti langkah Parti Keadilan Rakyat yang tidak sesekali bertolak ansur dengan ADUN PKR sekiranya terlibat dalam politik wang.

"Saya selaku Ketua Cabang PKR Kemaman mendesak supaya dia meletakkan jawatan kerana sebagai wakil rakyat beliau tidak lagi mempunyai kredibiliti untuk menjalankan tanggungjawabnya bagai wakil rakyat. Dan juga beliau telah melanggar amanah sebagai wakil rakyat kerana menyalahgunakan kuasa untuk mendapat habuan daripada projek-projek yang diagihkan oleh kerajaan negeri kepada masyarakat di sini"

Pada 3 Ogos lalu, ADUN BN di negeri penyu bertelur itu ditahan oleh SPRM kerana dikatakan menerima wang sogokan dari sebuah syarikat kontraktor.

ADUN berkenaan bersama dua lagi rakannya ditahan reman sehingga 7 Ogos sebelum dihadapkan ke mahkamah.

ADUN tersebut ditahan SPRM kira-kira jam 9.20 pagi di Hotel Kijal. Beliau dilaporkan berada disitu untuk mengambil 10 hingga 13 peratus wang habuan dari projek landskap bernilai RM2 juta dari syarikat yang berkenaan.

tva


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

  1. orang bukan islam, boleh kutuk islam..apa punya banganglah tok najis tu..ajaran sesat mana pulak dibawa dari kelantan tu..ptuih. mampos kaulah tok najis temberang rakyat...parti ajaran sesat.com punya kerja bangsat

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive